Honda CR-Z Mugen: wreszcie sportowo
Honda wprowadzając do sprzedaży model CR-Z podkreślała, że ma być to następca modelu CR-X, który do dzisiaj ma licznych fanów. Okazało się jednak, że za ciekawą stylistyką nie poszły osiągi. Na szczęście sytuacja może się zmienić, gdyż firmowy tuner Hondy, czyli Mugen, zapowiedział mocniejszą wersję CR-Z.
Mimo agresywnego i bardzo pozytywnie ocenianego wyglądu Honda zdecydowała się stworzyć samochód, który tylko udaje sportowy. Hybrydowy silnik o mocy 124 KM rozpędza tego małego hatchbacka do 100 km/h w prawie 10 s, co wypada kiepsko na tle wielu odmian oryginalnego modelu CR-X. Wersja Mugen ma szansę poprawić wizerunek tego ciekawego samochodu. Silnik ma zostać mocno zmodyfikowany i wyposażony w sprężarkę mechaniczną. Honda nie chce jeszcze przedstawiać konkretnych liczb, ale spodziewane jest, że dzięki zmianom moc wzrośnie w okolice 200 KM.
- Osiągi dla doładowanej wersji CR-Z wyglądają obiecująco - tłumaczy przedstawiciel Hondy. - Pierwsze testy prototypu bazującego na standardowym egzemplarzu CR-Z z częściowo tuningowanym silnikiem dają efekt w postaci przyspieszenie do 100 km/h w czasie podobnym do modelu Civic Type R.
Oznacza to poniżej 7 sekund potrzebnych do rozpędzenia samochodu do 100 km/h. Nie tylko silnik ma zostać zmodyfikowany. Całe auto ma stracić około 50 kg, a wraz z tym zamontowane zostanie nowe zawieszenie i hamulce. Dodatkowo samochód dostanie nowy pakiet aerodynamiczny zawierający nowy przedni zderzak oraz duży spoiler umieszczony na klapie bagażnika. Mugen wyposaży swój najnowszy produkt w nowe felgi i sportowe opony.
sj