Honda CR-V 2015: nowe silniki i sporo technicznych fajerwerków
Europejska wersja Hondy CR-V na rok 2015 otrzymała nowe elementy stylistyczne oraz została wyposażona w zmodernizowane silniki i nowe rozwiązania techniczne. Bestseller po faceliftingu stał się nowocześniejszy.
Odświeżona Honda CR-V zadebiutuje na rynku wiosną 2015 roku. Nadwozie tego modelu, uzupełnione o typowe dla Hondy elementy stylistyczne, odznacza się bardziej sportowym charakterem. Największe zmiany zaszły w przedniej części nadwozia. Przeprojektowano tu reflektory, które łączą się z nową osłoną chłodnicy, a nowy kształt zderzaka i osłony podzderzakowej optycznie poszerza nadwozie modelu i obniża jego środek ciężkości, podkreślając dużą stabilność auta. Z kolei w tylnym pasie nadwozia znalazły się nowe lampy zespolone LED, dodające mu trójwymiarowego wyglądu.
Projektanci dążyli do stworzenia bardziej oryginalnego i zarazem funkcjonalnego wnętrza przedziału pasażerskiego w SUV-ie Hondy. W tym celu przeprojektowali chromowaną listwę, która zdobi całą szerokość wnętrza, a na najważniejszych jego powierzchniach zastosowali wysokogatunkowe materiały wykończeniowe. Komfort pasażerów dodatkowo poprawia przesuwany o 60 mm w przód i w tył podłokietnik.
Nowe, bardziej wydajne silniki
Honda CR-V z napędem na cztery koła zostanie wyposażona w silnik wysokoprężny o podwyższonej mocy, a także nową, automatyczną skrzynię biegów o dziewięciu przełożeniach.
Czterocylindrowa jednostka 1,6 litra i-DTEC z serii Earth Dreams Technology rozwija o wiele wyższą moc od swojego poprzednika, generując 160 KM mocy maksymalnej i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Silnik może współpracować z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach lub z nową, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która pomoże wydobyć potencjał tkwiący w oszczędnej jednostce napędowej. W wersji z manualną skrzynią biegów auto emituje poniżej 130 gramów CO2 na kilometr, podczas gdy wersja z przekładnią automatyczną - poniżej 135 gramów CO2 na kilometr, czyli o 20 procent mniej w porównaniu z poprzednikiem wyposażonym w skrzynię o pięciu przełożeniach.
Honda CR-V z napędem na jedną oś, dostępna z przekładnią manualną, będzie nadal oferowana z silnikiem 1,6 litra i-DTEC o mocy 120 KM, emitującym 115 gramów CO2 na kilometr, a także z silnikiem benzynowym 2,0 litra i-VTEC o mocy 155 KM, który spełnia teraz normę Euro 6.
Nowy system rozrywkowo-informacyjny
Nabywcy europejskiej wersji Hondy CR-V z rocznika 2015 - jako pierwsi - będą mogli skorzystać z systemu rozrywkowo-informacyjnego Honda Connect, działającego w oparciu o aplikacje.
System należy do standardowego wyposażenia modelu CR-V począwszy od wersji wyposażeniowej Elegance. Oparty jest na siedmiocalowym ekranie dotykowym. Honda Connect daje osobom siedzącym z przodu szybki dostęp do takich funkcji, jak informacje o pojeździe, kamera cofania, system audio czy bluetooth pozwalający podłączyć telefon komórkowy.
System oferuje dostęp do Internetu, dziewięć fabrycznie zainstalowanych aplikacji, usługę Honda App Center, opcjonalną nawigację satelitarną Garmin, system audio, radio AM/FM/DAB i internetowe, interface telefonu i łączność bluetooth, kamerę cofania z dynamicznymi wskazówkami, a także komputer pokładowy pokazujący przebieg, zużycie paliwa i czas podróży.
MAK/moto.wp.pl