Trwa ładowanie...
23-11-2006 09:38

Honda Civic VII (2000 – 2005)

Honda Civic VII (2000 – 2005)
d4egnol
d4egnol

Civic jest najpopularniejszym i najbardziej znanym modelem Hondy. Siódma generacja zupełnie zerwała ze sportowym wizerunkiem i nabrała cech minivana. Jak się okazało nie był to najlepszy pomysł i już produkowany obecnie model powrócił do korzeni.

Honda Civic VII występowała w czterech wersjach nadwoziowych: jako 3 i 5-drzwiowy hatchback, sedan i coupe. Najpopularniejsze okazały się wersje 5D i sedan. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11094/honda-civic-vii-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Znacznie mniej jest odmian 3-drzwiowych, a 2-drzwiowe coupe nigdy nie było oficjalnie sprzedawane na naszym rynku. Produkcja Civica była rozsiana po całym świecie. Wersje hatchback wytwarzane były w Wielkiej Brytanii, sedan w Japonii i Turcji, a coupe w USA.
Siódma generacja Civica znacznie różniła się od poprzednich wersji - zerwała ze sportowym wizerunkiem i przekształciła się w samochód rodzinny. Sportowych tradycji broniła tylko odmiana Type-R, która jednak ze względu na wysoką cenę sprzedawała się bardzo słabo. Wersje 3D i 5D są praktycznie jednobryłowe i przypominają minivana. We wnętrzu mają płaską podłogę bez tunelu i zapewniają wystarczająco dużo miejsca nawet dla wysokich osób. Deska rozdzielcza jest klasyczna, a drążek zmiany biegów został umieszczony na konsoli środkowej.
Zupełnie innym autem jest sedan. Posiada klasyczne nadwozie oraz zmienione wnętrze, a dźwignię zmiany biegów umieszczono w podłodze.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11094/honda-civic-vii-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Początkowo ten model importowany był z Japonii, a w późniejszych latach wyłącznie z Turcji.
Bagażniki Civica VII mają pojemność 315 l (3D), 370 l (5D) i 450 l (sedan). W 2003 roku do gamy dołączyła wersja hybrydowa, a w 2004 roku model przeszedł niewielki face lifting. Kierunkowskazy powędrowały na lusterka, zamontowano inne światła przednie i tylne, zmieniono zderzaki oraz poprawiono jakość materiałów we wnętrzu.
W testach zderzeniowych EuroNCAP Civic zdobył 4 gwiazdki.

d4egnol

Zawieszenie auta zostało znacznie uproszczone. Z przodu zamiast podwójnych wahaczy zastosowano zwykłe kolumny McPhersona, a z tyłu pozostawiono układ wielowahaczowy, ale znacznie zmieniony. Zawieszenie zapewnia dobry komfort jazdy i przewidywalne zachowanie się auta, natomiast fotele są zbyt słabo wyprofilowane i nie zapewniają właściwego trzymania na zakrętach (z wyjątkirm Type-R). Mają także za krótkie siedziska.

Silniki

Gama silników obejmuje pięć jednostek, które nie występują we wszystkich wersjach. Hatchbacki napędzane są benzynowymi 1,4 l/ 90 KM, 1,6 l VTEC/ 110 KM oraz wysokoprężną jednostką 1,7 l TDCi/ 100 KM. Wersja Type-R ma silnik 2,0 l/ 200 KM i występuje tylko z nadwoziem 3-drzwiowym, a odmiana 5D dostępna była z silnikiem 2,0 l/ 160 KM. Najwięcej egzemplarzy można spotkać z najsłabszym i niezbyt dynamicznym silnikiem 1,4 l, natomiast wersje z dieslem nigdy nie były u nas oferowane. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11094/honda-civic-vii-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Sedan występuje tylko z silnikami 1,4 l/ 90 KM i 1,6 l VTEC 110 KM, a coupe z 1,7 l/ 120 KM i 125 KM. Najlepszą jednostką jest silnik 1,6 l ze zmiennymi fazami rozrządu, który zapewnia dobre przyspieszenia oraz niewielkie zużycie paliwa.

d4egnol

Eksploatacja

Eksploatacja Civica nie jest uciążliwa i kosztowna, ale pod warunkiem, że kupimy auto w dobrym stanie i będziemy go systematycznie serwisować. Silniki nie sprawiają problemów, pasek rozrządu i filtr paliwa wymienia się co 120 tys. km. Trzeba pamiętać o regulacji zaworów (co 40 tys. km). W zawieszeniu szybko ulegają zużyciu amortyzatory, łączniki stabilizatora i tuleje przednich wahaczy. Zdarzają się stuki przekładni kierowniczej, parujące reflektory, a sporadycznie korozja klapy bagażnika.
Przed zakupem należy dobrze sprawdzić kondycję skrzyni biegów, gdyż często uszkodzeniom ulegają łożyska.

Wady:

- brak ESP,
- uboga oferta wersji silnikowych,
- usterki skrzyni biegów,
- szybkie zużycie zawieszenia.

Zalety:

- przestronne i wygodne wnętrze,
- duży bagażnik,
- wysoki komfort jazdy,
- trwałe i oszczędne silniki.

d4egnol

*Ważniejsze daty: *
2000 - debiut siódmej generacji
2001 - premiera sportowej wersji Type-R
2003 - debiut wersji hybrydowej
2004 - face lifting nadwozia i wnętrza
2005 - debiut Civica VIII generacji

Orientacyjne ceny wywoławcze (w tys. zł)
Wersja Rok produkcji
2001 2002 2003 2004 2005
1.4i 3D 20,8 - 31,7 34,4 37,3
1.4i 5D 27,3 29,4 31,9 37,6 45
1.4i 4D 21,4 35,2 - - -
1.6i 5D 30,9 34 39,4 42,3 46,6
1.6i 4D 33,9 36,9 41,3 44,7 48,8
1.7 CDTi 5D 29,3 32,7 36,2 40 -
Podstawowe dane techniczne
Silnik 1.4 16V 1.6VTEC 2.0 iS 2.0 Type-R 1.7 CTDi
Pojemność skokowa (cm3) 1396 1590 1998 1998 1686
Moc (KM/obr.) 90/5600 110/5600 160/6500 200/7400 100/4400
Maks. moment obr. (Nm/obr.) 130/4300 152/4300 179/5000 196/5900 220/1800
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,8 10,2 8,5 6,7 11,5
Prędkość max (km/h) 176 187 210 235 181
Zużycie paliwa (śr) 6,5 6,8 7,5 9 4,9

Autor: Grzegorz Burda

d4egnol
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4egnol
Więcej tematów