Trwa ładowanie...
16-09-2013 11:04

Honda Civic Tourer: z ogromnym bagażnikiem

Honda Civic Tourer: z ogromnym bagażnikiemŹródło: Szymon Jasina
d1u6y09
d1u6y09

Honda Civic dziewiątej generacji doczekała się wersji kombi. Zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie odmiana Tourer ma zachęcić klientów przede wszystkim swoim pojemnym bagażnikiem i praktycznymi rozwiązaniami ułatwiającymi korzystanie z samochodu.

Przy projektowaniu Civica Tourer projektantom zależało na połączeniu stylu tego kompaktowego modelu z praktycznym i pojemnym nadwoziem. Efektem jest dach zachodzący na boki pomiędzy słupkami C i D, która ma za zadanie optycznie obniżyć linię dachu. Z tyłu znalazły się masywne połączone światła, które swoim wyglądem nawiązują do hatchbacka. Całość uzupełnia poprawiający aerodynamikę spoiler.

Civic Tourer oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w swojej klasie. Bagażnik liczy 624 l pojemności do linii okien, a po złożeniu tylnych siedzeń i zapakowaniu samochodu do poziomu dachu zmieścimy aż 1668 l. Przestrzeń pod podłogą bagażnika pozwoli na przewiezie nie wyższych przedmiotów, a załadunek ułatwi krawędź obniżona o 137 mm w stosunku do modelu 5-drzwiowego. Honda zadbała też o prostą i wygodną możliwość składania tylnych foteli. Samochód mierzy 4520 mm długości, czyli o 235 mm więcej niż hatchback. We wnętrzu znajdziemy szare plastiki przeciętnej jakości, ale na plus należy zaliczyć typową dla Hondy ergonomię.

Najbardziej praktyczny Civic w ofercie dostępny będzie z dwoma silnikami. Jednostka wysokoprężna i-DTEC o pojemności 1,6 l dostarcza 120 KM i 300 Nm, a według producenta średnio zużywa 3,8-4 l/100 km. Mocniejszą alternatywą jest silnik benzynowy i-VTEC o pojemności 1,8 l, który produkuje moc 142 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy równy 174 Nm. Silnik ten ma zużywać średnio 6,4-6,7 l/100 km.

d1u6y09

Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System - ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych. Honda wprowadziła również szereg systemów bezpieczeństwa czynnego pracujących zarówno w oparciu o kamery, jaki i czujniki radarowe i lidarowe (radar laserowy).

Szymon Jasina, moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj