Honda City: całkiem udany mieszczuch

Obraz
Źródło zdjęć: © Auto Świat/ autoswiat.pl

| [

Obraz

]( http://www.auto-swiat.pl/ ) |
| --- | Honda City to wzorcowy przykład trójbryłowego miejskiego samochodu. Zbudowany na podzespołach Jazza (m.in. płyta podłogowa, silnik), model na polskim rynku pojawił się w 2006 r. Pod względem trwałości to bardzo dobry prognostyk, bo przecież Jazz uznawany jest za jedno z bardziej udanych aut japońskiego producenta, powstałych w ostatnim dziesięcioleciu.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Zadawano tylko jedno pytanie: czy produkcja w Turcji będzie miała wpływ na solidność modelu? Uspokajamy: trwałość małego sedana Hondy jest dobra. W trakcie 3-letniej kariery rynkowej (nowe City pojawiło się już w 2009 r.) model miał tylko jedną wpadkę. Dotyczyła korozji na masce. Problem dość nietypowy, który tak naprawdę wynikał nie z zaniedbań na linii produkcyjnej, ale z błędu technologicznego. Winę ponosi chromowana listwa ozdobna umieszczona na masce - z czasem chrom wchodzi w reakcję z materiałem, z którego wykonano maskę.

Honda rozwiązywała kłopot na dwa sposoby. Jeśli rdza nie była mocno zaawansowana, usuwano ogniska korozji i malowano maskę, częściej jednak w ASO wymieniano ją na nową. Powyższy problem dotyczy głównie aut z 2006 i 2007 r. Poza tą wpadką spotkaliśmy się z kilkoma przypadkami hałasujących łożysk skrzyni biegów, ale trzeba jasno zaznaczyć, że najczęściej powodem awarii była niewłaściwa eksploatacja, m.in. jazda na wyższych biegach z niską prędkością, np. używanie "piątki" przy prędkości 55-60 km/h.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Pozostałe niedomagania należy zaliczyć do usterek małego kalibru. Przykłady: uszkodzenia wykładziny w okolicach fotela kierowcy i tunelu środkowego, skrzypiące prowadnice szyb i szybko wycierająca się gałka lewarka zmiany biegów. Generalnie, jeśli chodzi o niezawodność, model City z lat 2006-09 cieszy się naprawdę bardzo dobrą opinią zarówno u mechaników, jak i użytkowników.

Znacznie więcej zarzutów kierowanych jest do auta podczas codziennej eksploatacji. Po pierwsze, City okazuje się czułe na podmuchy wiatru i ma tendencję do "myszkowania" na drodze - to efekt niewielkiego rozstawu kół w stosunku do gabarytów karoserii i dużej powierzchni bocznej.

Po drugie, kabina została kiepsko wyciszona - nadmierny hałas dochodzi z nadkoli (szybka jazda) i komory silnika, gdy jednostka przekracza 3 500 obr./min. I po trzecie, tandetnie wykończono bagażnik - wykładzina jest wykonana z materiału kiepskiej jakości.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Jeśli chodzi o mocne punkty, to bez wątpienia zalicza się do nich silnik. Co prawda, jest tylko jeden - 1.3/83 KM (handlowe oznacznie 1.4), ale za to okazuje się trwały, ma bezobsługowy łańcuch rozrządu i, co najważniejsze, mało pali! Podczas spokojnej jazdy poza miastem z prędkością 80-90 km/h zużywa ok. 5 l/100 km, natomiast w terenie zabudowanym spalanie rzadko przekracza 7,5 l/100 km.

Kolejna zaleta auta to funkcjonalność. Pochwalić trzeba nie tylko duży bagażnik (500 l ), lecz także sprytny system składnia tylnej kanapy - jednym ruchem ręki uzyskujemy równą podłogę. Poza tym można podnieść samo siedzisko i zablokować w pozycji pionowej i dzięki temu transportować większe przedmioty. Nieźle prezentuje się także wyposażenie. Zachęcamy do poszukiwania wersji Sport, którą standardowo wyposażono m.in. w 4 airbagi, pełną "elektrykę" i klimatyzację.

Obraz
© (fot. Auto Świat/ autoswiat.pl)

Ceny usług w ASO i części (uwaga, bardzo mało zamienników!) nie należą do najniższych. W serwisie Hondy standardowy (mały) przegląd po 20 tys. km kosztuje ok. 800 zł, natomiast duży (co 40 tys. km) to wydatek 1 000-1 100 zł. Raz na 120 tys. km trzeba wydać 1 600 zł.

PODSUMOWANIE
City to dobry (choć drogi!) "mieszczuch", który zadowoli osoby szukające praktycznego i solidnie wykonanego sedana klasy B. Zadbany egzemplarz z niewielkim przebiegiem powinien służyć bezproblemowo. Pamiętajcie jednak o kilku niedoskonałościach City, czyli o nie najlepszym wyciszeniu kabiny, słabym oraz głośnym silniku, a także podatności na podmuchy bocznego wiatru. Przed kupnem radzimy dokładnie obejrzeć maskę w okolicach chromowanej listwy.

Źródło artykułu: Auto Świat
Wybrane dla Ciebie
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Inteligentne wsparcie w autoDNA. Chatbot Vincent pomoże sprawdzić auto
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy