Trwa ładowanie...
19-04-2006 16:45

Honda City

Honda City
d1tzoge
d1tzoge

Nastały takie czasy, że trudno wszystkich zadowolić. Obok awangardowego modelu Civic, Honda wprowadziła na nasz rynek tradycyjnego sedana, który na europejskim rynku nazywa się City.

Honda kojarzona jest jako producent nowoczesnych pojazdów o sportowym zacięciu i nowatorskich rozwiązaniach konstrukcyjnych. City, sprzedawany na rynku japońskim pod nazwą Fit Aria, wykorzystuje podzespoły znanego u nas modelu Jazz.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9476/honda-city-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | *Cechy szczególne *

d1tzoge

City to prawdopodobnie jedyny sedan na naszym rynku, w którym można siedzisko tylnej kanapy podnieść do góry, tworząc w ten sposób dodatkową przestrzeń bagażową. Pozwala to na przewożenie wysokich przedmiotów między rzędami siedzeń. Tę oryginalną cechę, znaną także z modelu Jazz, uzyskano dzięki przeniesieniu zbiornika paliwa pod przednie fotele. Zbiornik paliwa z reguły umieszcza się pod tylnym siedzeniem. Podnoszenie i opuszczanie siedzisk tylnej kanapy w City jest łatwe i nie wymaga użycia siły. Co więcej, można także pochylić oparcie kanapy do przodu i uzyskać równą powierzchnię z podłogą bagażnika. Wtedy zmieszczą się bagaże o długości 2,7 m. Bagażnik w podstawowym ustawieniu kanapy ma objętość 500 l, jest długi i płytki. Na jego dnie umieszczono dojazdowe koło zapasowe. Pokrywa bagażnika podnosi się na zawiasach, które wnikają do przestrzeni bagażowej – to tanie i proste rozwiązanie. Pokrywę bagażnika otwiera się dźwignią obok fotela kierowcy – to kolejny tani i niepraktyczny mechanizm. Otwór
załadowczy bagażnika nie jest zbyt duży.

Wnętrze City jest dość przestronne i tylko wysokie osoby siedzące z tyłu dotykają głową podsufitki. Wskaźniki na tablicy przyrządów są świetnie widoczne. Zamiast wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej zastosowano zieloną lampkę, która gaśnie po rozgrzaniu jednostki napędowej. Fotel kierowcy ma regulację wysokości, ale nieco za krótkie siedzisko. Niezbyt wygodna jest też skokowa regulacja położenia oparcia – to kolejne tanie urządzenie. W City dostęp do żarówek reflektorów jest bardzo niewygodny, co znacznie utrudnia ich samodzielną wymianę. Przy nalewaniu płynu do spryskiwaczy trzeba bardzo uważać, gdyż wlew znajduje się tuż nad alternatorem, który jako urządzenie elektryczne nie lubi być polewany czymkolwiek.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9476/honda-city-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | *Silnik *

d1tzoge

City sprzedawana jest u nas wyłącznie z jednym silnikiem, zapożyczonym również z modelu Jazz. To benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,4 l i mocy 83 KM. Silnik ten jest wyjątkowo oszczędny i w mieście rzeczywiście zużywa tylko 7 l na 100 km. Tajemnica tkwi w jego budowie – ma on tylko 2 zawory w każdym cylindrze, ale i dwie świece zapłonowe, które dają iskrę w różnym czasie, zależnym od warunków jazdy. Ta jednostka napędowa to majstersztyk w stylu Hondy.

Wrażenia z jazdy

City traktowana jest niekiedy jako „mały sedan”, ma jednak 439 cm długości. To więcej niż Dacia Logan (425 cm), Ford Focus hatchback (434 cm) czy VW Golf (420 cm). City może więc z powodzeniem pełnić rolę pojazdu rodzinnego i nadaje się nie tylko do miasta. Własności jezdne samochodu są całkiem niezłe, a zawieszenie – dość sztywne. Zastosowano prostą i typową konstrukcję zawieszenia – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. Dynamika auta jest wystarczająca, również na wyższych biegach. Jednostka napędowa pracuje elastycznie i nie wymaga częstej zmiany przełożeń. Poziom hałasu we wnętrzu nie męczy. Bardziej martwi dość długa droga hamowania – 42,1 m.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9476/honda-city-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | *Podsumowanie *

d1tzoge

Modelem City Honda zamierza zaatakować grupę klientów, dla których Civic jest za drogi, a Jazz za mały. City jest pełen kontrastów – nowoczesny, oszczędny silnik, sprytnie składana tylna kanapa, a z drugiej strony – prymitywne cięgło do otwierania pokrywy bagażnika czy brak układu ABS w standardzie. W podstawowej wersji wyposażenia City kosztuje 43 800 zł. Czy to dużo, zadecydują nabywcy.

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | Benzynowy |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/8 |
| Pojemność skokowa (cm3 ): | 1339 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min)
: | 83/5700 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 119/2800 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 13,4 |
| Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 12,8 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 175 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 68 |
| Droga hamowania od 100 km/h (m): | 42,1 |
| Pojemność bagażnika (dm3 ): | 500 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 42 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 4,8/7,1 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 439 x 169 x 148 |
| Rozstaw osi (cm): | 245 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/6 |
| Cena (zł): | 43 800 | * pomiar wg ADAC

Nasza ocena

Przestronność wnętrza Wnętrze dość przestronne
Silnik * Nowoczesny i wręcz nowatorski
Poziom hałasu Poziom hałasu nie jest uciążliwy
Hamulce * Hamulce nie są zbyt wydajne
Dynamika * Czasy rozpędzania są wystarczające
Zużycie paliwa W mieście – zadziwiająco małe
Nowoczesność konstrukcji Możliwość podnoszenia do góry siedziska tylnej kanapy
Wyposażenie seryjne * Brakuje ABS-u

Wyposażenie seryjne:

Honda City S

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne | S |
| Regulacja wysokości fotela kierowcy | S |
| Radio CD | S | s - wyposażenie seryjne

d1tzoge

Autor: Ryszard Polit

d1tzoge
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tzoge
Więcej tematów