Hołowczyc w Dakarze pojedzie BMW X3 CC
Przesiadka z Nissana pozwoli Polakowi na walkę o jeszcze lepsze miejsca w tym sławnym rajdzie. Jak podkreśla utytułowany kierowca, silniki Diesla nie mają sobie równych w rajdach długodystansowych – niezależnie od tego, czy to Dakar, czy 24h Le Mans.
_ – Marzenia w końcu się spełniają! Gdy po raz pierwszy stanąłem na starcie Dakaru, wiedziałem już, że ten rajd można wygrać wyłącznie jadąc autem fabrycznym. W kolejnych startach, gdy coraz bardziej zbliżałem się do czołówki, wiedziałem, że jestem obserwowany przez „fabryki” i że nadejdzie kiedyś taki dzień, gdy będę mógł walczyć z nimi jak równy z równym. Każdy kto zna Dakar, wie jak silny jest fabryczny zespół X-raid i ich rajdówka BMW X3 CC. Można powiedzieć, że jest to obok Volkswagena druga siła Dakaru. Jestem bardzo szczęśliwy, że dzięki przychylności i wytrwałości mojego sponsora, firmy PKN Orlen, udało się dostać do tak dobrego i profesjonalnie zorganizowanego zespołu. – _ powiedział Krzysztof Hołowczyc.
Hołowczyc będzie jednym z sześciu kierowców, którzy na Dakarze 2011 będą reprezentować zespół X-raid w BMW X3 CC. W ramach umowy z firmą X-raid załoga Orlen Team będzie uczestniczyć nie tylko w testach przed Dakarem, zorganizowanych dla całego teamu w Maroku, ale wystartuje też w jednym z rajdów cross-country, o specyfice zbliżonej do Dakaru.
_ – Jako sponsor Orlen Teamu staramy się wyposażyć naszych zawodników w najlepszy dostępny na rynku sprzęt i stwarzać naszym sportowcom najlepsze warunki, by mogli zwyciężać. Dlatego też zdecydowaliśmy się na współpracę z zespołem X-raid, dostawcą fabrycznych BMW. Wierzymy, że Krzysztof Hołowczyc wyposażony w taką broń jest w stanie stanąć na podium Dakaru. – _ powiedział Leszek Kurnicki, dyrektor wykonawczy ds. marketingu PKN Orlen. _ - Jest nam niezmiernie miło powitać w zespole X-raid tak znakomitego kierowcę, jakim jest Krzysztof Hołowczyc. Liczymy, że posiadając przygotowane przez naszą firmę, bardzo szybkie i wytrzymałe auto, wykorzystujące innowacyjną technologię BMW Diesel Power, polski kierowca będzie mógł śmiało walczyć o podium - _ skomentował Sven Quandt, szef X-raid.
Hołek rozpoczął swoją karierę w Dakarze 2005 za kierownicą Mitsubishi Pajero, ukończył rajd po poważnych problemach technicznych na 60. pozycji. Od roku 2006 Orlen Team startował już Nissanem Navarą. Edycji 2006 i 2007 załoga Orlen Team jednak nie ukończyła na skutek awarii i wypadku. W 2009 roku po rewelacyjnym występie Hołek ukończył imprezę na 5. pozycji, wyprzedzając wielu kierowców z teamów fabrycznych. Jest to, jak dotąd, najwyższe miejsce polskiej ekipy samochodowej w historii Dakaru. W 2010 roku musiał wycofać się z powodu awarii. W Dakarze 2011 polak stanie do walki w profesjonalnym aucie z silnikiem Diesla.
Specyfikacja techniczna BMW X3 CC przygotowanego przez X-raid pokazuje, jak mocnym autem będzie dysponował Hołowczyc:
- Silnik diesla BMW z systemem podwójnego turbodoładowania
- 6 cylindrów w układzie liniowym, 24-zawory, DOHC
- Średnica tłoków x skok 84.0 mm x 88.0 mm
- Pojemność 3000 cc
- System paliwowy Bosch Common Rail, 2000 bar
- Moc maksymalna kW/ bhp 210 / 286 przy 4000 obr/min
- Maksymalny moment obrotowy 650 Nm / 2100 obr/min
- Sprzęgło trzytarczowe, metalowe (AP Racing)
- Skrzynia biegów 5 lub 6 biegowa, sekwencyjna (Sadev)
- Mechanizmy różnicowe przód/tył mechaniczne z mechanizmem samoblokującym (X-trac)
- Zawieszenie niezależne z podwójnymi wahaczami
- Amortyzatory 250 mm (Reiger)
- Tarcze hamulców wentylowane , 6 tłoczkowe zaciski (AP Racing)
- Opony 235/85 R16 (BF Goodrich)
- Obręcze aluminiowe (BBS)
- Koła zapasowe 2+1
Nadwozie:
- Kevlarowo-karbonowy kompozyt
- Konstrukcja rurowa nadwozia
- Siedzenia zgodne ze specyfikacją FIA (Recaro)
- Komputer Motec, GPS—ERTF / Easy Trip
- Zbiornik paliwa FT3 standard, pojemność 420 litrów (ATL)
Wymiary:
- Całkowita długość/szerokość/wysokość 4,650/ 2,000/ 1,850 mm
- Rozstaw kół 1,815 mm
- Waga 1,900 kg, minimalna zgodna z regulaminem
[
]( http://www.carfocus.pl )