Historyczna Škoda 100
Škoda 100 to model samochodu produkowanego w fabryce Škody w Mladá Boleslav, w ówczesnej Czechosłowacji, w latach 1939-1941 oraz 1969-1977. Początkowo był to samochód ciężarowy, z czterocylindrowym, rzędowym silnikiem OHV o pojemności 1564 cm3 i mocy 30,9 kW (42 KM) przy 3500 obr./min. Wyprodukowano tylko 81 egzemplarzy tego pojazdu.
Prawie trzydzieści lat później rozpoczęto produkcję samochodów osobowych o nazwie Škoda 100 (typ 722). Model ten został stworzony w oparciu o rozwiązania konstrukcyjne Škody 1000 MB. Od swojego poprzednika przejął wiele podzespołów oraz - co najważniejsze - koncepcję umieszczonego podłużnie, nad tylną osią, rzędowego silnika OHV. Czterocylindrowy silnik o pojemności 988 cm3 i mocy 40 KM (przy 4750 obr./min) pozwalał na osiągnięcie prędkości maksymalnej 125 km/h. Škoda 100 była wyposażona w czteroprzekładniową, manualną skrzynię biegów i cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Podczas ośmiu lat produkcji sprzedano łącznie aż 819 787 samochodów tego modelu. Był on obecny na wielu rynkach europejskich i bardzo chętnie kupowany również w Polsce.