Trwa ładowanie...
05-09-2013 17:02

Historia sukcesu hybryd Toyoty

Historia sukcesu hybryd ToyotyŹródło: Szymon Jasina
d39vxfq
d39vxfq

Od momentu debiutu pierwszej hybrydy japońskiej marki - Priusa - sprzedano na całym świecie 5,5 mln modeli z takim napędem. Oto co leży u podstaw sukcesu technologii hybrydowej.

Toyota umacnia się na pozycji światowego potentata pod względem napędu hybrydowego. Obecnie w 80 krajach świata sprzedawane są 23 takie modele (16 Toyoty i 7 Lexusa)
. Oznacza to, że oferta hybrydowa japońskiego producenta jest czterokrotnie większa niż jakiegokolwiek innej marki. Popularność spowodowana jest przede wszystkim niskim zużyciem paliwa oraz parametrami przestrzennymi takimi samymi jak w przypadku konwencjonalnych pojazdów. Łącznie od momentu debiutu pierwszej generacji Toyoty Prius sprzedano już 5,5 mln hybrydowych aut japońskiej marki.

W Europie tego typu samochody dostępne są od 2000 r. i znalazły ok. 600 000 nabywców, z czego większość wybrała Yarisa oraz Aurisa. Stary Kontynent jest miejscem najszybszego wzrostu popularności hybryd - w pierwszym półroczu 2013 r. sprzedaż takich pojazdów wszystkich producentów wzrosła o 45 proc. zaś Toyoty i Lexusa - o 65 proc. Obydwie marki posiadają 75-proc. udział w europejskim rynku pojazdów hybrydowych, na którym oferowanych jest 6 modeli Toyoty i 6 Lexusa.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Hybrydowym hitem jest Toyota Prius, której sprzedano łącznie 3 mln egzemplarzy. Początkowe plany były umiarkowane - marka zakładała, że miesięcznie model nabędzie 300 klientów. Plany te zostały jednak szybko zweryfikowane - ze względu na duże zainteresowanie podniesiono je w górę najpierw do poziomu 1 000 sztuk miesięcznie, a następnie 2 000 miesięcznie. Wprowadzony w 1997 r. w Japonii a niewiele później w USA Prius pierwszej generacji sprzedano w liczbie 120 000 egzemplarzy. Popularność gwałtownie wzrosła wraz z debiutem drugiej generacji modelu w 2003 r., którą wybrało 1,2 mln nabywców. Oferowany od 2009 r. Prius trzeciej odsłony do dziś sprzedał się w ilości 1,7 mln sztuk. Co ciekawe - od debiutu pierwszej generacji Priusa zredukowano koszt produkcji układu hybrydowego o dwie trzecie, zużycie paliwa o 25 proc. a emisji CO2 do 89 g/km. Moc układu wzrosła o 30 proc., zaś z Priusem trzeciej generacji zgłoszono 1 261 patentów.

d39vxfq

Toyota jest obecnie w 3-letnim cyklu modelowym, rozpoczętym w 2012 r. Na jego zakończenie pojawi się 23 modeli hybrydowych, w tym pojazd na ogniwa paliwowe. 15 z tych aut jest jeszcze przed debiutem. Napęd hybrydowy należy do najbardziej strategicznych technologii marki - system został celowo skonstruowany w modułowy sposób, będąc gotowym do wykorzystania w samochodach Plug-in, w pełni elektrycznych oraz zasilanych ogniwami paliwowymi.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Auta hybrydowe już dziś są odbierane jako pełnoprawna konkurencja dla tradycyjnych pojazdów spalinowych, oferując niższe zużycie paliwa bez potrzeby zmiany stylu jazdy i dotychczasowych przyzwyczajeń. Toyota spodziewa się, że dalszy rozwój efektywności przy obniżaniu kosztów produkcji spowoduje lawinowy wzrost popularności hybryd w kolejnych latach.

Źródło: Toyota

d39vxfq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39vxfq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj