Jeżdżąca legenda
Przy konstrukcji uwzględniono wiele elementów stosowanych dotychczas w samochodach rajdowych, jak hamulce tarczowe z przodu i z tyłu, czy bezpieczną kolumnę kierownicy. Pojazd wyposażono w silnik rzędowy o pojemności 1700 ccm, montowany dotychczas w brytyjskich modelach Triumph. Produkcja ruszyła pełną parą w 1968. Samochód został ciepło przyjęty na rynku. Konstruktorzy nie poprzestali jednak na tym sukcesie. Każdy następny rok przynosił nowe zmiany w ofercie: 1969 - silnik dwulitrowy, 1970 -elektroniczny wtrysk paliwa i automatyczna skrzynia biegów, 1971 -wycieraczki świateł przednich, 1972 - elektryczne podgrzewanie siedzeń i zaoferowanie dla wersji z największymi silnikami luksusowego wyposażenia. W roku 1974 zaproponowano rozszerzenie serii nadwoziowej (dotychczas samochody dwu i czterodrzwiowe) o coraz popularniejsze w całej Europie modele z dużą tylną klapą. W ten sposób powstał pierwszy trzydrzwiowy Saab, który jest do dzisiaj kojarzony ze Szwedzką firmą.