Opel Kadett D Berlina 1979 - 1984
Na początku lat sześćdziesiątych powrócono do produkcji samochodu popularnego. Model nazwano tak, jak przedwojennego poprzednika - Kadett. Pierwszy z nich w latach 1962-1965 wyprodukowano w ilości ponad 600 000 egzemplarzy. Następca - Kadett B - w czasie ośmiu lat produkcji został zbudowany w ilości 2 600 000, co było rekordem wśród modeli małych. Także kolejny model (Kadett C) sprzedano w ilości ponad 1 700 000 egzemplarzy. Prawdziwym przełomem był jednak model D produkowany w latach 1979-1984. Dzięki przedniemu napędowi (poprzednicy mieli napęd tylny) zwiększono bagażnik i poprawiono komfort jadących. Zaproponowano także nową bryłę nadwozia, jaką było kombi, nieoferowane dotychczas w tej klasie pojazdów. Samochody były małe, zwrotne, a przy tym oszczędne, co w dobie kryzysu paliwowego miało duże znaczenie. Pojazd ten zastąpił doskonale znany Kadett E, czyli "łezka" (w roku 1985 został Samochodem Roku).