Opel Kapitan 1948-1950
Jeszcze większa amerykanizacja nastąpiła w roku 1964. Odmłodzono wówczas całą paletę największych produkowanych modeli. Kapitan otrzymał dwóch bliźniaczych braci: Admirała i Diplomata. Różnica pomiędzy nimi dotyczyła głównie zastosowanych silników i wyposażenia. Modele te były wierną kopią amerykańskich krążowników szos z lat sześćdziesiątych. Długa maska, potężny bagażnik i ogromny rozstaw osi (2850 mm) sprawiały, że przerastały one jakąkolwiek europejską konkurencję. Samochody te wyposażano także w silniki, sprawdzone już na kontynencie amerykańskim. Taką jednostką był np. silnik V8 (4638 ccm), pochodzący z Chevroleta. W 1969 roku zmieniono karoserię i elementy podwozia tych modeli. Produkcję amerykańskich krążowników zakończono w 1977 roku, kiedy zaproponowano klientom reprezentacyjnego Senatora. Pojazd ten przeszedł do historii ze względu na stosowany w nim silnik diesla doładowywany systemem Comprex.