|
|
| --- |
Ktokolwiek myślał, że seryjny Dodge Viper SRT-10 z silnikiem o mocy 506 koni jest dynamiczną maszyną, był w błędzie... Firma Hennessey przygotowała bezkompromisową odmianę żmii, która już z daleka obwieszcza, iż jest pełna jadu. Ze wściekle żółtym bolidem nie warto próbować swoich sił nawet, gdy siedzi się za kierownicą... Bugatti Veyrona!
Amerykański osiłek musiał zostać poddany intensywnej terapii sterydowej, by mógł stanąć w szranki z największą motoryzacyjną legendą ostatnich lat... Silnik otrzymał pakiet zwiększający pojemność do 8,6 litra. Dwie turbosprężarki Garretta zapewniły 10-cylindrowej maszynowni dodatkowy oddech, zaś potężny intercooler dba o schładzanie tłoczonego powietrza. Rezultatem zaawansowanego tuningu jest równe... 1000 KM przy 5000 obr./min! Po zwolnieniu pedału sprzęgła kierowca zostaje przyparty do kubełkowego fotela, a jego uszy atakuje narastający ryk silnika... Prędkościomierz wskazuje 100 km/h zaledwie 2,9 sekundy po starcie. Rozpędzanie do 160 km/h jest kwestią 5,8 sekundy, a sprint do 320 km/h trwa jedyne 19,6 sekundy! Komu mało, może przytrzymać gaz w podłodze, by na odpowiednio długiej prostej osiągnąć mrożące krew w żyłach 408 km/h!
WIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERIIWIĘCEJ ZDJĘĆ W GALERII
Olbrzymi potencjał silnika nie oznacza jednak, że Venom nadaje się wyłącznie do eksploatacji na torze wyścigowym... Moment obrotowy na poziomie 1492 Nm jest dostępny przy 3800 obr./min, dzięki czemu sprawne przyśpieszanie nie wymaga redukcji przełożeń. W samochodzie został zainstalowany regulowany układ kontroli trakcji, który współpracując z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Quaiffe dba, | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11730/Hennessey-Venom-1000-Twin-Turbo-Dodge-Viper-SRT-02.jpeg',550,367) ) |
| --- | by piekielna moc w ciągu kilku sekund nie zamieniła tylnych opon w gumowy granulat i tuman dymu...
Osiągi Venoma znacznie przewyższyły seryjne, co wymusiło dokonanie modyfikacji w układzie hamulcowym. Technicy z Hennessey zdecydowali się na montaż perforowanych i wentylowanych tarcz Brembo, które współpracują z wielotłoczkowymi zaciskami. Nie obyło się również bez gruntownej modyfikacji układu jezdnego. Obniżone i utwardzone zawieszenie KW poprawiło stabilność podczas ostrego pokonywania zakrętów. Przyszłych właścicieli pojazdu z pewnością ucieszy fakt, iż sztywność amortyzatorów jest regulowana, dzięki czemu Vipera można dostroić do zabaw na torze wyścigowym, by chwilę później przygotować go do zmagań z publicznymi drogami.
Stylistyka Hennessey Venoma nie próbuje jednak udawać, że żółte monstrum jest potulnym samochodem. Równie ostentacyjnego pakietu ospojlerowania nie powstydziłoby się wiele wyczynowych bolidów. W bezkompromisowym wydaniu Vipera każdy z dodatkowych elementów ma swoje uzasadnienie. Dyfuzory pod przednim i tylnym zderzakiem optymalizują przepływ strugi powietrza, na skutek czego zmalała siła odrywająca samochód od nawierzchni. Współpracuje z nimi spojler na klapie bagażnika, dzięki czemu Venom potrafi pokonywać zakręty jeszcze szybciej, niż jego seryjny brat.
Nieprzeciętne osiągi samochodu podkreślają też trzyczęściowe alufelgi Hennessey Venom 7R. Na koła przeznaczone do montażu na przedniej osi trafia ogumienie Michelin Pilot Sport 2 o wymiarach 275/30YR-19, zaś tyłu pojawiają się gumowe walce w rozmiarze 335/30YR-20. Kierowca powinien mieć się na baczności, ponieważ nawet tak duża szerokość nie chroni przez pozostawianiem na asfalcie czarnych śladów po mocniejszym dociśnięciu pedału gazu...
Jedynie wnętrze zdołało się uchować przed diametralną przebudową. Obicie seryjnych foteli zastąpiono tapicerką ze skóry Connolly, której kolorystyka jest dobierana wedle życzenia klienta, a na podłogę podrasowanego Vipera trafiły nowe dywaniki. Poprawę bezpieczeństwa uzyskano poprzez montaż 5-punktowych pasów bezpieczeństwa. Na desce rozdzielczej zamontowano wskaźniki pozwalające kontrolować poprawność działania silnika oraz dwóch turbosprężarek, a także system nawigacji satelitarnej z odtwarzaczem DVD.
Pasjonaci ekstremalnych doznań nie powinni zwlekać ze złożeniem zamówienia, ponieważ Hennessey planuje przygotowanie zaledwie 24 egzemplarzy bolidu z piekła rodem. Klient gotowy wyłożyć 225 000 dolarów będzie mógł wybrać między rasowym coupe, a emocjami pod gołym niebem. Każdy z samochodów zostanie objęty dwuletnią gwarancją mechaniczną z limitem 24 000 mil przebiegu. Tuner wziął na siebie odpowiedzialność nie tylko za kondycję samochodu. Nabywcy otrzymają bowiem zaproszenie na jednodniowe szkolenie na torze wyścigowym, gdzie pod okiem kierowcy wyścigowego będą mogli poznać kilka sposobów na bezpieczne igranie z ogniem...