Heidfeld regularnie szybszy od Kubicy
Na takie pytanie odpowiedzieć może tylko Kubica, jego wyścigowy inżynier Antonio Cuquerella, szef zespołu Mario Theissen i kilka innych najważniejszych osób w BMW Sauber. Wiadomo, że w testach nie chodzi o osiąganie jak najlepszych wyników, tylko o przygotowanie samochodu do sezonu. Wprowadza się nowe części, pokonuje się wiele okrążeń, sprawdzając awaryjność i zużycie opon lub pojedyncze okrążenia - jako symulację kwalifikacji. Tylko członkowie zespołu wiedzą, co jest testowane w danym momencie i potrafią ocenić wyniki.
Pewne tendencje można jednak uznać za niepokojące, bo BMW Sauber testowało tej zimy przez wiele dni na trzech różnych torach (Sakhir w Bahrajnie oraz hiszpańskie obiekty w Jerez i Barcelonie). Heidfeld osiągał na nich lepsze czasy od Kubicy - z wyjątkiem wtorku, kiedy był lepszy o 0,1 s, osiągając trzeci czas dnia. Heidfeld na tych samych torach był lepszy od Polaka średnio o sekundę, a to bardzo dużo. (...)
Kubica nie przywiązuje uwagi do czasów: - Dobrze czuję się w bolidzie - mówił ostatnio. - Zimowe testy zaczęliśmy lepiej niż w zeszłym roku. Nie mieliśmy poważnych problemów, choć w pewnych kwestiach mogłoby być lepiej. Ale pracujemy nad tym i jestem całkiem spokojny o przyszłość - mówił.
Jakby potwierdzając słowa Kubica we wtorek przejął bolid od Heidfelda i najlepsze okrążenie na Circuit de Catalunya przejechał w czasie 1:20.217. Heidfeld w poniedziałek miał czas 1:20.339.
_ Gazeta Wyborcza _