Hamulce przede wszystkim
Koncern General Motors oświadczył, że technologia "pierwszeństwa" pedału hamulca - brake override - zmniejszająca moc silnika w razie wciśnięcia pedału gazu i hamulca jednocześnie, będzie montowana we wszystkich pojazdach GM wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów i elektronicznie sterowaną przepustnicę.
Wprowadzenie technologii brake override polega na modyfikacji elektroniki tak, by w sytuacji wciśnięcia gazu i hamulca jednocześnie moc silnika była na tyle niska, aby możliwe było zatrzymanie auta.
Dodatkowy system bezpieczeństwa GM, uniemożliwiający zaistnienie sytuacji podobnej do tych, które zdarzały się w Toyotach to kolejny policzek wymierzony Toyocie, która w wyniku usterki odnotowała duży spadek sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
- _ Wiemy, że bezpieczeństwo jest najważniejsze dla klientów, dlatego wprowadzamy dodatkową technologię, by zapewnić ich, że mogą liczyć na hamulce w swoich samochodach GM _ - powiedział Tom Stephens, wiceprezes GM Global Product Operations.
Na rynku globalnym technologia dostępna będzie przed końcem 2012 roku.
Źródło:
[
]( http://www.carfocus.pl )