H3T – studyjny młodzieżowy Hummer
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1385/h3t-hummer-2.jpg',500,333) ) |
| --- | „Nie każdy Hummer musi być wielki” – przekonuje Clay Dean, dyrektor zespołu projektowego Hummera. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Los Angeles General Motors przedstawi studium projektu Hummera w wersji pickup, adresowanej do młodzieży. Auto jest widocznie mniejsze niż H1, czy H2, wizualnie jest jednak bardzo podobne do swego militarnego pierwowzoru.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1385/h3t-hummer-3.jpg',402,269) ) |
| --- | H3T nie jest chyba tylko i wyłącznie efektownym eksponatem targowym, bo zbudowano go na platformie podłogowej seryjnego modelu GM Colorado. Znacznie mniejsze, niż w przypadku H1, czy H2 rozmiary mają ułatwić ruch po ulicach miast i sprawić, że auto nie będzie wymagało tak potężnego i paliwożernego silnika, jak H1 i H2. Jako, że H3T to wciąż Hummer, miejska I oszczędna wersje jest napedzana pięciocylindrowym rzędowym silnikiem o pojemności 3,5 litra. Za sprawą turbodoładowania moc maksymalna osiąga wartość 350 KM. Silnik współpracuje z czteroprzekładniową skrzynią automatyczną. Choćby po parametrach silnika widać, że H3T jest adresowany do młodzieży, która lubi emocjonować się maksymalną mocą uzyskiwaną przy wysokich obrotach. H2 napędza sześciolitrowy wolnossący silnik o mocy maksymalnej 316 KM. Doświadczeni kierowcy wiedzą, że 315 KM uzyskane z 6 litrów jest bardziej przydatne, niż 350 KM wyciśnięte z turbodoładowanych 3,5 litrów pojemności. Ale blisko dwukrotnie mniejszy silnik spala mniej, dlatego
przedstawiciele GM przedstawiają H3T jako model „bardziej ekologicznie odpowiedzialny” niż starsze i większe Hummery
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1385/h3t-hummer-4.jpg',402,187) ) |
| --- | H3T, nazywany przez amerykańskich dziennikarzy „baby Hummer” zapowiada z pewnością H3, model mniejszy, skromniejszy i tańszy od obecnie sprzedawanych modeli H1 i H2. Ten Baby Hummer waży 2,1 tony. Zmniejszenie rozmiarów i wagi ma otworzyć dla marki Hummer ważną grupę klientów, a mianowicie kobiety. Choć wiele pań w Ameryce wybiera pojazdy SUV (sportowo-rekreacyjne) ze względu na dające poczucie bezpieczeństwa gabaryty, to H1 i H2 okazały się w tej mierze nieco przesadzone, jak na kobiecy gust. Mający zadebiutować w 2005 roku Hummer H3 z pewnością ma być znacznie bardziej masowym modelem, niż kosztujący około stu tysięcy dolarów H1, czy H2, za które zapłacić trzeba zaledwie 40 tys dolarów.