Trwa ładowanie...
3 stycznia 2008, 14:16

Gryszczuk: przed nami wielkie wyzwanie

Gryszczuk: przed nami wielkie wyzwanieŹródło: dakar.pl
d4cmkbg
d4cmkbg

Rajd Dakaru to przede wszystkim jego uczestnicy, ich odwaga i chęć przeżycia niesamowitej przygody. O swoich doświadczeniach z zeszłorocznej wypraw przez Afrykę opowiada Albert Gryszczuk (kierowca).

W 2007 roku udało Ci się dojechać mety Dakaru na 95 miejscu. Co chcielibyście osiągnąć podczas tegorocznego startu w Dakarze?

Ubiegłoroczny wynik to był wielki sukces, szczególnie jak na pierwszy start w Dakarze. Taki wynik debiutantów to nie jest codzienność, szczególnie że startowaliśmy samochodem własnej konstrukcji. Cel na ten rok? Znowu zaczęliśmy nowy projekt z nowymi samochodami czyli z Land Roverem. Są to samochody nowoczesne, ale Discovery 3 nie jeździło dotychczas w żadnym rajdzie. Podjęliśmy się wielkiego wyzwania jakim jest przygotowanie tego auta do Dakaru i najważniejsze dla nas jest dojechać do mety po to, aby móc walczyć o jak najlepsze pozycje.

Czy ufasz przygotowanemu przez was samochodowi? Jaki to samochód?

Ja sobie ufam przede wszystkim sobie i swojemu zespołowi. Ale to, czy dojedziemy i czy te samochody się sprawdzą, to zależy też od tego co przygotował organizator . To jest 30 – jubileuszowy rajd, wobec tego na pewno będą jakieś „ekstrasy”. W przypadku Dakaru niczego nie można pewnym, a to czy dojedzie się do mety jest jak loteria.

Jak długo trwały prace nad przeróbkami samochodu, którym będziecie starowali w Dakarze? Czy samochód musi być w jakiś specjalny sposób przygotowany do jazdy na oponach konkretnej marki?

Oba samochody były budowane przez 4 miesiące. Jest w nich wiele nowatorskich rozwiązań, specjalnie zastosowanych do tego rajdu. W przypadku Land Rovera problem polegał na tym, że seryjny samochód przewidziany jest na 17 calowe felgi, a 16 calowa felga po prostu tam nie wchodzi. W czasie Dakaru będziemy używali opony 235/85 R 16 wobec tego potrzebna była przebudowa układu hamulcowego, odsunięcie koła od wahaczy. Było to podyktowane wymogiem, gdyż cały Dakar używa właśnie tego rozmiaru ogumienia.

d4cmkbg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cmkbg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj