Trwa ładowanie...
Moto Target
12-04-2010 16:22

Gran Turismo Omologato

Gran Turismo OmologatoŹródło: zdjęcie producenta
d2joget
d2joget

Pod koniec tego miesiąca Ferrari pokaże w Pekinie nowe 599GTO, czyli samochód, który ma w sobie najlepsze cechy Ferrari.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Tę informację najlepiej zacząć od prostego stwierdzenia: 599 GTO to najszybszy drogowy samochód Ferrari w dotychczasowej historii marki. Pojazd powstał w oparciu o wyścigowe 599XX, dedykowane najlepszym klientom Ferrari. Nowe 599 GTO zostanie wyprodukowane w limitowanej ilości, oczywiście 599 sztuk.

GTO to jeden z tych skrótów który powoduje u fanów motoryzacji dreszcz i przenosi ich myślami do wspaniałych motoryzacyjnych wspomnień. 250 GTO to wspaniały bolid z wczesnych lat 60-tych, który zdominował wyścigi GT. Z kolei GTO z 1984 r. to bohater wielu filmów i jeden z pierwowzorów współczesnego supersamochodu.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Ferrari twierdzi, iż przy budowie nowego GTO, zawieszenie w połączeniu z elektroniką było projektowane i budowane tak, by dać kierowcy możliwość prowadzenia na granicy możliwości, jednocześnie dając bardzo dobre czucie pojazdu.

d2joget

Oczywiście przy projekcie Ferrari uwzględniło swoje doświadczenia z F1. Nie będzie więc przesadą, jeśli stwierdzimy, że 599GTO przenosi na cywilne drogi jedną z bardziej zaawansowanych technologii w motoryzacji. Okrążenie na torze Fiorano nowe Ferrari pokonało w czasie 1,24 min i póki co jest to najszybszy samochód testowany na tym torze.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Serce ma 12 sześciolitrowych komór w układzie V. Tłoki są rozwarte pod kątem 65 stopni. Moc 670 KM osiągana jest nieco powyżej 8000 obr./min. To daje ważącej 1495 kg konstrukcji stosunek masy do mocy na poziomie 2,23 kg/KM. Setka pojawia się na liczniku po 3,35 s a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h.

Moc przenoszona jest na koła za sprawą sześciobiegowej skrzyni rodem z F1, której każda redukcja zabiera 60 milisekund. Samochód został wyposażony w system VRE (Virtual Race Engineer), który dostarcza kierowcy informacji na temat aktualnych osiągów auta.

O hamowanie dba ceramiczny system hamulcowy drugiej generacji, który w sposób wydajniejszy odprowadza ciepło, pozwalając na zachowanie odpowiednich parametrów hamowania, nawet przy bardzo dużych obciążeniach. Koła mają 20-cali, a opony dostarcza Michelin. Ciekawostką może być fakt, iż przednia opona jest szersza niż tylna.

599 GTO zostanie pokazany na targach w Pekinie pod koniec kwietnia.

d2joget
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2joget
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj