Trwa ładowanie...
28-03-2009 13:20

GP Australii: Kubica najlżejszy

GP Australii: Kubica najlżejszyŹródło: AFP
dc8b1qa
dc8b1qa

Wiemy już, z jaką ilością paliwa ruszą poszczególni kierowcy do Grand Prix Australii. Jak się okazało w trzeciej części kwalifikacji Robert Kubica miał najlżejszy bolid z całej stawki. Kierowcy Brawn GP należeli do najcięższych, a mimo to zajęli dwie pierwsze pozycje.

Kubica ruszy najmniej zatankowanym bolidem spośród wszystkich kierowców - jego auto ważyć będzie zaledwie 650 kilogramów. To oznacza, że nasz zawodnik jako pierwszy pojawi się na pit lane, jeśli nie zdarzy się nic nieprzewidzianego.

Kubica będzie musiał wykorzystać lekki bolid na początku wyścigu. Czy uda mu się poprawić swoją pozycję, albo wypracować przewagę nad kolejnymi zawodnikami? Jeśli nie, wówczas po powrocie na tor po pierwszym tankowaniu może mieć problem.

Uwaga: Chcieliśmy także rozwiać wątpliwości naszych internautów, którzy słusznie zwrócili uwagę na fakt, że Robert Kubica nie korzysta z systemu KERS. Wbrew opiniom czytelników nie ma to jednak żadnego znaczenia, ponieważ każdy bolid musi ważyć (z kierowcą, ale bez paliwa na pokładzie) minimum 605 kg. Brak systemu KERS nie oznacza więc, że Kubica dysponuje bolidem o 40kg lżejszym. Inżynierowie BMW mieli jednak możliwość rozłożenia tej masy w taki sposób, aby bolid Polaka był jak najlepiej zbalansowany.

  1. Jenson Button 664.5kg
  2. Rubens Barrichello 666.5kg
  3. Sebastien Vettel 657kg
  4. Robert Kubica 650kg
  5. Nico Rosberg 657kg
  6. Felipe Massa 654kg
  7. Kimi Raikkonen 655.5kg
  8. Mark Webber 662kg
  9. Nick Heidfeld 691.5kg
  10. Fernando Alonso 680.7kg
  11. Kazuki Nakajima 680.5kg
  12. Heikki Kovalainen 690.6kg
  13. Sebastien Buemi 675.5kg
  14. Nelson Piquet 694.1kg
  15. Giancarlo Fisichella 689kg
  16. Adrian Sutil 684.5kg
  17. Sebastien Bourdais 662.5kg
  18. Lewis Hamilton 655kg
  19. Jarno Trulli 660kg
  20. Timo Glock 670kg
dc8b1qa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dc8b1qa
Więcej tematów