Trwa ładowanie...
wideo
04-03-2016 17:32

Goodyear Intelligrip. Opona, która przejmuje zadania kierowcy

d4m2vsn
d4m2vsn

Opona, która wyręczy kierowcę? Na tegorocznych targach w Genewie Goodyear przedstawił swoją wizję takiej opony, która może znaleźć zastosowanie w pojazdach autonomicznych wczesnych generacji. Koncepcyjna Intelligrip została wyposażona w zaawansowane czujniki, których głównym zadaniem będzie wspieranie systemów kontroli aut.

Wraz z pojawieniem się aut autonomicznych, pojawi się też zapotrzebowanie na informacje. Samochody będą je pobierać zewsząd: sygnały będą wysyłane przez inne pojazdy, kierowców, pieszych i inteligentne systemy miejskie. Goodyear przekonuje, że potrzebnym dostarczycielem informacji do komputera centralnego samochodu będzie również opona. Stąd koncepcja Intelligrip.

Dzięki zaawansowanym czujnikom i specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi, opona potrafi rozpoznać warunki drogowe, w tym nawierzchnię i warunki pogodowe. Wykorzystuje również zaawansowaną technologię aktywnego zużycia bieżnika, opartą na zaprojektowanym przez firmę systemie czujników monitorujących stan ogumienia i ciśnienia w oponach. Uzyskane w ten sposób wyniki umożliwiają analizę kondycji zarówno opon, jak i całego pojazdu. Inżynierowie opracowali specjalne algorytmy, uwzględniające czynniki takie jak ciśnienie powietrza i temperatura, aby lepiej oceniać stan opony, a poprzez to optymalizować autonomiczne systemy kontroli samochodu.

Czujniki monitorują nie tylko nawierzchnię i stan opon, lecz także komunikują się z centralnym komputerem pojazdu, co powinno przyczynić się zarówno do zwiększenia osiągów, jak i poprawy bezpieczeństwa. Gdy ogumienie wykryje mokrą lub śliską nawierzchnię, autonomiczne auto dostosuje prędkość do sytuacji na drodze. Ponadto system pomoże skrócić drogę hamowania, zapewni lepsze prowadzenie w zakrętach, większą stabilność, a nawet będzie wspierał działanie systemów zapobiegania kolizjom.

Oponiarski gigant współpracuje z wieloma producentami samochodów, aby dopasować opracowaną technologię do ich potrzeb i wymagań. Celem jest zapewnienie łączności z elektronicznymi systemami kontroli stabilności, systemami hamowania oraz kontroli zawieszenia. Z kolei mikrochip zastosowany w oponach Intelligrip powstał we współpracy z Huf, wiodącym producentem systemów odpowiadających m.in. za monitorowanie ciśnienia w ogumieniu lub badanie telemetrii, które są stosowane przez branżę motoryzacyjną na całym świecie.

MAK

d4m2vsn
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4m2vsn
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj