Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Lepsza na suchej i mokrej nawierzchni
*Nowa opona Goodyeara - Eagle F1 Asymmetric 3 - która została pokazana na targach w Genewie, to prawdziwy skok technologiczny. Zapewnia o 31 proc. dłuższy przebieg oraz zdecydowanie skraca drogę hamowania - zarówno na mokrej i suchej nawierzchni. To przekłada się bezpośrednio nie tylko na lepsze panowanie nad pojazdem, ale także daje większą przyjemność z jazdy. *
Praca inżynierów szykujących kolejną generację opon z linii Eagle przyniosła efekty. Gumy uzyskują bardzo dobre wyniki w czasie testów oraz trafiają na pierwsze wyposażenie pojazdów klasy premium wymagających producentów, w tym na koła nowego Jaguara XF. Nowe opony Eagle F1 Asymmetric wyposażono w wiele ciekawych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić drogę hamowania. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika, z zawartością lepkiej żywicy, dodatkowo zwiększa przyczepność, skraca drogę hamowania i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość produktu oraz zwiększa wydajność paliwową.
Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.
Inny test został przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd. Porównanie zlecone przez Goodyeara wykazało, że opona Eagle F1 Asymmetric 3, w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów, wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9 proc.) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4 proc.). Trakcja na mokrych drogach była o 4 proc lepsza. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9 proc. w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście.
Nowa opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 jest dostępna w 41 rozmiarach na obręcze o średnicy od 17 do 20 cali. Linia zostanie uzupełniona o większość rozmiarów do końca marca 2016 r.
Źródło: Goodyear