Golf R32 – najmocniejszy, najszybszy...
Volkswagen Golf jest chyba najczęściej tuningowanym samochodem na świecie. Być może to właśnie inwencja użytkowników zainspirowała konstruktorów Volkswagena do skonstruowania Golfa R32 – najszybszego, jaki dotychczas seryjnie montowano.
Sercem pojazdu jest silnik montowany w najbardziej luksusowym Volkswagenie - Phaetonie.
Silnik ma pojemność 3,2 litra. Wyposażony jest w bezstopniowy przestawialny wałek rozrządu zaworów ssących i wałek rozrządu zaworów wydechowych, selektywną regulację spalania stukowego oraz zmienną geometrię kolektora ssącego.
...Cokolwiek by to miało znaczyć, rezultat jest taki, że Golf R32 osiąga moc 241 KM przy obrotach silnika 6250 obr/min.
Golf R32 przyspiesza „do setki” w 6,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.
Moc przenoszona jest na wszystkie cztery koła (układ 4MOTION) przez sześciobiegową skrzynię biegów. Wszystkie koła wyposażone są w wentylowane hamulce tarczowe
Inaczej niż to jest w przypadku Passata W8, który wizualnie nie różni się prawie od pozostałych wersji Passata, Golf R32 od razu będzie można odróżnić na ulicy od jego uboższych braci.
Podwozie obniżono o 30 mm, zamontowano osiemnastocalowe obręcze kół i opony o szerokości 225 mm. Zmieniono wizualnie przód, boki (progi) i tył pojazdu. Z widocznych z tyłu dwóch wylotów rur wydechowych dochodzi ponoć bardzo rasowy, sportowy dźwięk.
Nie ma jednak co wypatrywać Golfa R32 na polskich ulicach. Importer Volkswagena, firma Kulczyk Tradex nie zdecydowała się na wprowadzenie tego modelu na polski rynek. ...Rzekomo z powodu wysokiej ceny. My pozwalamy sobie przypuszczać, że firma Kulczyk nie próbowała nawet konkurować swoim Golfem R32 z uskutecznianymi nad Wisłą jakże efektownymi i zaawansowanymi technologicznie przeróbkami podstawowych wersji Golfa.