Golf kontra Astra
Opel Astra nowej generacji uzyskał taką samą notę co Volkswagen Golf VI w kompleksowym teście, jaki przeprowadzili z udziałem obu kompaktów specjaliści z ADAC. Niemieccy specjaliści podkreślają, że "nowa Astra jest tak dobra, jak jeszcze nigdy wcześniej".
W kompleksowym teście ADAC w którym oceniano takie elementy jak m.in. przestronność kabiny pasażerskiej i bagażnika, jakość wykonania, komfort, właściwości jezdne oraz pracę silnika i układu napędowego, a także parametry ekologiczne, naprzeciw siebie stanęły dwa modele: Opel Astra 1.4 Turbo Sport (5-drziowy; cena 22 425 EUR) oraz VW Golf 1.4 TSI Comfortline (5-drziowy; cena 23 215 EUR)
Po podliczeniu wszystkich punktów okazało się, że Astra i Golf uzyskały dokładnie taki sam wynik. Specjaliści z ADAC chwalą model Opla przede wszystkim za pracę układu zawieszenia (testowany egzemplarz wyposażony był m.in. w układ Flex-Ride) oraz hamulców, jak również za komfort akustyczny i wysoką jakość postrzegalną, jaką charakteryzuje się kabina pasażerska.
Dotychczas na Astrę IV zabrano ponad 120 tys. zamówień. Aby sprostać ogromnemu popytowi ze strony klientów, w polskich zakładach w Gliwicach wprowadzonych zostanie w czerwcu dodatkowych 17 zmian.
Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się Astra w wersji kombi, sygnowana jako Sports Tourer.