Golf GTI Clubsport wyceniony w Polsce
*Golf GTI Clubsport to jubileuszowa wersja, jaką stworzono dla uczczenia 40. urodzin legendarnego GTI. Samochód uzbrojono w turbodoładowany silnik 2,0 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka standardowo osiąga moc 265 KM – to aż o 35 koni więcej, niż jest w stanie zaserwować Golf GTI z pakietem Performance. *
Za sprawą funkcji Boost, która uruchamia się poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału przyspieszenia, z silnika Golfa GTI Clubsport można na 10 sekund wykrzesać dodatkowe 25 KM.
Oferta wyjściowa zaczyna się od 132 590 złotych – za wersję trzydrzwiową z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Kierowca może liczyć na sprint do setki w czasie 6,3 sekundy. Z kolei prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
Za dopłatą 8 300 zł można wyjechać z salonu golfem GTI clubsport z dwusprzęgłową skrzynią DSG o sześciu przełożeniach. Osiągi są identyczne jak w przypadku wersji z "manualem".
Dla porównania: nowa Honda Civic TypeR kosztuje od 144 tys. zł wzwyż. Golf GTI Clubsport jest od niej bazowo o 10 tys. zł tańszy.
Golf GTI Clubsport nie jest najmocniejszym z golfów. To miano należy się wersji z dodatkową literką. Samochód o oznaczeniu Clubsport S dysponuje mocą 310 KM.
Maszyna rozpędza się do prędkości maksymalnej 265 km/h (zdjęto ograniczenie), posiada zawieszenie adaptacyjne DCC zaś na jej felgach zamontowano semislicki Michelin w rozmiarze 235/35 R19. Najnowszy Golf GTI Clubsport S może już teraz poszczycić się niemałym sukcesem - prowadzący go Benjamin Leuchter pobił rekord szybkości przejazdu północnej pętli toru Nurburgring wśród seryjnych aut z przednim napędem. Pokonanie 20,832-kilometrowego okrążenia zajęło 28-letniemu kierowcy wyścigowemu 7 minut i 49,21 sekundy.
Golf GTI Clubsport S zostanie wyprodukowany w liczbie 400 egzemplarzy.
Źródło: IBRM Samar, opr. MAK