Godny następca NSX-a
Honda zaprezentowała i przedstawiła dane techniczne dotyczące nowego auta wyścigowego będącego następcą wysłużonego już NSX-a.
Honda HSV-010 GT będzie napędzana wolnossącym silnikiem V8 o objętości 3.4-litra, który pozwoli na uzyskanie mocy minimum 500 KM oraz momentu obrotowego o wartości minimum 392 Nm.
Honda Sport Velocity (skrót HSV) będzie stawać w szranki z konkurencją biorącą udział w cyklu wyścigowym Super GT Series w klasie GT500, zastępując tym samym model NSX - auto, które pozwoliło Daisuke Ito i Ralphowi Firman zdobyć tytuł mistrzowski wśród kierowców oraz dla zespołu Autobacs Racing Team Aguri w 2007 r.
Mierząca 4675 mm długości i 2000 mm szerokości oraz posiadająca rozstaw osi wynoszący 2700 mm Honda HSV-010 GT jest o 65 mm dłuższa i 100 mm szersza od wyścigowej wersji NSX-a. Z kolei jej rozstaw osi ma 170 mm więcej niż w poprzedniku.
Japońska firma nie podała niestety żadnych informacji dotyczących wysokości nowego modelu, wiadomo za to, że masa gotowego pojazdu to minimum 1100 kg, a rozmiar ogumienia z przodu i z tyłu to odpowiednio 330/40 R18 i 330/45 R17.
Tak naprawdę zaprezentowane auto miało być godnym następcą drogowej wersji Hondy NSX. Niestety światowy kryzys zmusił japońską markę do skupienia się nad autami produkowanymi masowo i porzucenie swego ambitnego projektu. Zdecydowano jednak, że dotychczasowe przygotowania nie pójdą na marne i tak powstała wyścigowa wersja Hondy HSV-010 GT.
Pierwsze oficjalne testy nowego auta odbędą się 21 marca na japońskim torze wyścigowym Suzuka.