Trwa ładowanie...
d1i6fpt
22 sierpnia 2014, 17:19

Gigantyczny wzrost sprzedaży Mercedes-AMG w Polsce

d1i6fpt
d1i6fpt

Od początku 2014 roku Mercedes-AMG sprzedał w Polsce 194 samochody sportowe. Jest to wynik o blisko 400 proc. lepszy względem analogicznego okresu 2013 r.

Największą popularnością cieszy się model CLA 45 AMG z 360-konnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2 litrów i napędem na obie osie (62 egzemplarze). Tym samym wersja AMG ma 15-procentowy udział w sprzedaży wszystkich odmian Klasy CLA na polskim rynku.

Podobną popularnością cieszy się A 45 AMG, również z 2-litrowym motorem turbo o mocy 360 KM i układem 4MATIC (59 egzemplarzy, 10 proc. udziału w łącznej sprzedaży Klasy A w Polsce). Chętnie wybierane są również najmocniejsze wersje klas G i S. W przypadku pierwszego modelu 23 samochody spośród łącznej liczby sprzedanych egzemplarzy Klasy G to odmiany 63 i 65 AMG. Na zakup limuzyn S 63 AMG i S 65 AMG od stycznia do lipca zdecydowało się 32 nabywców (10 proc. udziału).

(fot. Zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. Zdjęcie producenta)

Coraz większym wzięciem mogą pochwalić się modele Mercedes-Benz wyposażone w pakiety AMG, obejmujące bardziej dynamiczną stylizację, sportowe wykończenie kabiny oraz zmiany w zestrojeniu zawieszenia. W tym roku do klientów trafiło już 1 080 takich samochodów - w pakiet AMG był więc uzbrojony co trzeci nowy Mercedes sprzedawany w Polsce.

Niedawno w salonach pojawił się kolejny kompaktowy samochód sportowy z Affalterbach - GLA 45 AMG. Napędzany 2-litrową jednostką (360 KM) i dysponujący napędem na cztery koła SUV rozpędza się do "setki" w ciągu 4,8 s. Jego ceny rozpoczynają się od 215 700 zł.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/tb/moto.wp.pl

d1i6fpt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1i6fpt
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj