Genewskie nowości Nissana
Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie nie zabraknie stoiska Nissana. Japońska marka zdradza, że zamierza się skupić przede wszystkim na rozwoju crossoverów.
Premiery będą miały europejskie modele Note oraz LEAF. Z pierwszym z nich wiązane są duże nadzieje na podbicie segmentu B. Auto zostało zaprojektowane w Europie i opracowane pod kątem warunków drogowych Starego Kontynentu. Pojazd poza śmiałą stylistyką wyznacza też nowe standardy technologii w swoim segmencie poprzez wprowadzenie takich urządzeń jak system kamer 360 st. czy Safety Shield. W salonach w całej Europie Note pojawi się jesienią.
LEAF również został stworzony ze szczególnym uwzględnieniem rynku europejskiego. Produkowany w fabryce w Sunderland samochód elektryczny został wyposażony w technologie wydłużające zasięg, w drugiej generacji modelu rozszerzono też dostępność wariantów, dzięki czemu nabywcy będą mieć szerszy wybór w zakresie wyposażenia, kolorystyki oraz ceny.
Swoją europejską premierę w Genewie będzie miał koncept crossovera Resonance. Jego wnętrze zostało zainspirowane rozwiązaniami do przewożenia VIP-ów, zaś za napęd odpowiada hybrydowy napęd elektryczny. Nissan Juke Nismo z kolei charakteryzuje się zdecydowaną stylistyką oraz szczegółami zaczerpniętymi ze świata wyścigów samochodowych. Pod jego maską będzie pracował turbodoładowany silnik DIG-T o pojemności 1,6 l i mocy 200 KM.
Po raz pierwszy publiczności zostanie pokazany model 370Z Nismo, wyposażony w zmodyfikowaną wersję uznanego, 6-cylindrowego silnika. Podwozie auta poddano zmianom, które zapewnić mają lepsze wrażenia podczas jazdy, zaś nowy układ wydechowy zapewni sportowe brzmienie. Publiczność będzie mogła podziwiać też Juke w wersji n-tec z udoskonalonym systemem Nissan Connect. Na stoisku japońskiej marki nie zabraknie GT-R 2013, który ma wyznaczać nowe standardy dla samochodów wyczynowych. Model posiada wiele udoskonalonych detali - nowe wtryskiwacze, zawór bezpieczeństwa turbosprężarki czy zawieszenie. Do "setki" GT-R 2013 rozpędzi się w 2,7 s, czyli o 0,1 s mniej niż poprzednia wersja.
Źródło: Nissan
ll/moto.wp.pl