Genewskie debiuty Peugeota
Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu Peugeot zaprezentuje dwa nowe samochody oraz szereg nowinek technologicznych.
Pierwszym debiutantem będzie Peugeot 108, który latem 2014 r. zastąpi model 107. Kompaktowy "mieszczuch" ma 3,47 m długości i waży, w zależności od wyposażenia, od 840 kg. W ofercie będą odmiany 3- i 5-drzwiowe hatchback oraz kabriolet. Auto wyróżnia się dynamiczną stylistyką, precyzyjnymi liniami nadwozia, zaawansowanymi technologicznie reflektorami i maksymalnie skróconymi zwisami. Klienci będą mieli wybór między ośmioma kolorami nadwozia, trzema kolorami dachu wersji kabriolet oraz siedmioma zestawami tematycznymi elementów do personalizacji.
Na liście wyposażenia 108 znajdują się takie elementy jak 7-calowy ekran dotykowy, kamera cofania, system bezkluczykowego otwierania samochodu, automatyczna klimatyzacja, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne czy automatycznie włączane światła. Pojemność bagażnika wynosi od 196 do 750 l, zaś spośród jednostek napędowych będą do wyboru dwa trzycylindrowe silniki benzynowe (1,0 VTi 68 i PureTech 1,2 VTi 82).
Kolejną nowością będzie nowy Peugeot 308 SW, który ma podbić rynek aut kombi. Pojazd powstał na platformie EMP2, dzięki czemu przy długości 4,58 m dysponuje bagażnikiem o pojemności od 610 do 1 660 l. We wnętrzu uwagę zwraca panoramiczny dach o powierzchni 1,69 m kw oraz Peugeot i-Cockpit, składający się z kompaktowej kierownicy, umieszczonych wysoko zegarów, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i ekranu dotykowego o przekątnej 9,7 cala.
Pod maską mogą pracować turbodoładowane silniki benzynowe 1,2 (130 KM) i 1,6 (155 KM) oraz cztery jednostki wysokoprężne 1,6 i 2,0 HDi o mocy od 92 do 150 KM. Wśród nowinek technologicznych należy wymienić nowy układ jezdny o zmniejszonej masie, system ESP najnowszej generacji, reflektory Full LED oraz układy wspomagania kierowcy - monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją, system automatycznego hamowania awaryjnego czy wspomaganie parkowania.
W Genewie zadebiutuje nowa technologia oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych BlueHDI, łącząca funkcje Selective Catalytic Reduction i filtr cząstek stałych pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa. Ma być ona wdrażana stopniowo we wszystkich modelach marki z silnikami wysokoprężnymi. Nowością jest także 6-stopniowa skrzynia biegów AISIN trzeciej generacji. Posiada ona technologię Quickshift, umożliwijącą szybszą zmianę biegów.
Poza motorem 1,2 e-THP (130 KM), który znajdzie zastosowanie w 308 SW Peugeot zaprezentuje również drugiego debiutanta silnikowego - 1,6 THP (270 KM). Marka zapowiada, że chce stworzyć przystępny cenowo samochód, który osiągnie spalanie na poziomie 2 l/100 km.
Źródło: Peugeot
ll/moto.wp.pl