Geely podejmuje coraz odważniejsze decyzje dotyczące rynku europejskiego. W 2012 roku ruszy oficjalna sprzedaż tej marki w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. To rynek brytyjski jest priorytetem dla azjatyckiej firmy, która w dłuższej perspektywie chce osiągnąć podobny sukces jak marki koreańskie - Hyundai i Kia.
Na początku do sprzedaży trafi sedan Emgrand EC7 oferowany w cenie około 10 000 funtów (niecałe 50 000 zł). Samochód zdobył cztery gwiazdki w testach Euro NCAP i początkowo będzie dystrybuowany przez sieć sprzedaży Manganese Bronze Holdings, producenta londyńskich taksówek. Geely jest współwłaścicielem tej firmy.
Chiński potentat dąży do pozyskania 40 dealerów w Wielkiej Brytanii. W 2013 roku, pierwszym pełnym roku działalności na tym rynku planuje sprzedać 1 000 egzemplarzy EC7. Samochód będzie oferowany z 5-letnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 100 000 mil. Główny manager Geely Auto UK, Maria Holmes, ujawnia że sprzedaż marki będzie rosła wraz z uzupełnianiem oferty o kolejne modele. Przez kolejne 4-5 lat każdego roku firma będzie prezentować przynajmniej jeden nowy model. Duże szanse na debiut ma topowy Emgrand EC8, a także pierwszy SUV Geely - model GX7.
Geely rozważa również budowę montowni aut na Białorusi, choć nie wiadomo czy pojazdy tam produkowane trafią na rynku Europy Zachodniej. W styczniu i lutym Geely sprzedało łącznie 77 196 aut, z czego 39 096 aut w lutym.
sj