Gama silnikowa Opla Mokki rozszerzona o motor 1,6 CDTI
Opel Mokka będzie dostępny z nowym silnikiem turbodieslowskim - 1,6 CDTI. Z danych producenta wynika, że średnie zużycie paliwa wyniesie 4,1 l/100 km.
136-konna jednostka będzie dostępna od początku 2015 r. i zastąpi obecny silnik diesla 1,7. W porównaniu do poprzednika moc jest większa o 6 KM a moment obrotowy o 20 Nm (1,6 CDTI - 320 Nm), przy mniejszej pojemności skokowej i zredukowanym o 0,5 l/100 km zużyciu paliwa. Motor 1,6 CDTI wykonano wyłącznie z aluminium co przełożyło się na zmniejszenie masy o 20 kg względem 1,7. Pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,9 s, a od 80 do 120 km/h na piątym biegu w 9,9 s. Maksymalna prędkość to 191 km/h. Przedstawiciele Opla podkreślają, że inżynierom udało się ulepszyć parametry kultury pracy silnika oraz sprawić, by pracował ciszej.
W jednostce zastosowano turbosprężarkę VTG ze zmienną geometrią kierownicy turbiny oraz wysokociśnieniowy układ wtrysku paliwa typu common rail. Wtryskiwacze zdolne do pracy przy ciśnieniu 2 000 barów i 10 wtryskach na jeden cykl pracy cylindra zapewniają wyższą moc, lepszą atomizację paliwa oraz skuteczne mieszanie z doprowadzonym powietrzem. Aby spełniać normę emisji spalin Euro 6, silnik ten wymaga pochłaniacza Nox z mieszanki ubogiej (Lean Nox Trap, LNT), który jest układem oczyszczania spalin umieszczonym za filtrem cząsteczek stałych silnika i pochłaniających tlenki azotu z wytwarzanych spalin.
Debiutujący w Oplu Mokka silnik standardowo posiada system Start/Stop oraz jest sprzężony z 6-biegową skrzynią manualną. Wybór 1,6 CDTI będzie możliwy zarówno w wersji z napędem na przednie koła, jak i w wariancie 4x4. Producent do odmiany przednionapędowej będzie oferował również 6-stopniową przekładnię automatyczną.
Źródło: Opel
ll/moto.wp.pl