Gama silników Scania V8 w komplecie
Scania wprowadza silnik Euro 6 o mocy 730 KM i momencie obrotowym 3 500 Nm. Oznacza to zwieńczenie procesu modernizacji gamy silników Scania V8.
Wcześniej zostały zaprezentowane wersje 520 i 580 KM. Wszystkie trzy silniki Scania V8 bazują na jednostce o pojemności 16,4 l, która zadebiutowała w 2010 r. Warianty Euro 6 wykorzystują turbosprężarkę o zmiennej geometrii oraz chłodzony cieczą układ recyrkulacji spalin EGR, z którym współdziała katalizator SCR w układzie wydechowym. Tłumik jest nieznacznie większy od zwartego, kompaktowego tłumika stosowanego z silnikami 6-cylindrowymi.
Przedstawiciele marki podkreślają, że wariant 520-konny najczęściej jest wybierany przez firmy prowadzące przewozy na długich dystansach w rejonach silnie pofałdowanych. Wersja 580 KM oddaje do dyspozycji osiągi zarezerwowane wcześniej dla silnika 620 KM Euro 5 zaś nowa jednostka przeznaczona jest do zadań specjalnych, np. transportu 60-tonowych zestawów z drewnem w Skandynawii czy przewozów ponadgabarytowych.
Widlasty motor osiąga maksymalny moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów niż wersja Euro 5 - jest on dostępny od 1 000 do 1 400 obr./min. Do standardu należy zautomatyzowana skrzynia Scania Opticruise. Silniki V8 oferowane są tylko z kabinami serii R. Do wyboru jest szereg mostów napędowych jedno- i dwustopniowych, w tym tandemowych.
Źródło: Scania
ll/moto.wp.pl
Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!Klocki hamulcowe z montażem w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!