Francuskie auto będzie palić 2 l/100 km
Jest to kluczowy etap na drodze do opracowania pojazdu oferującego zużycie paliwa na poziomie 2 l/100 km. Za te technologię przyznano również dwie inne nagrody europejskie - "Fleet World Honours" za innowacyjność oraz "Engine Technology Development Of The Year" dla partnera PSA, firmy Bosch.
Hybrid Air to technologia złożona z nowego typu napędu full hybride, bez akumulatora, łączącego benzynę ze sprężonym powietrzem. System składa się z silnika benzynowego z pompą hydrauliczną, zbiornika magazynującego energię w postaci sprężonego powietrza oraz automatycznej przekładni.
Na jurorów którzy przyznali wszystkie trzy nagrody wrażenie wywarła przede wszystkim zdolność do dostosowania się silnika do różnych stylów jazdy. Jednostka może w sposób autonomiczny pracować w jednym z trzech możliwych trybów jazdy - benzynowym, zero emisji lub mieszanym. W składzie jury zasiedli dziennikarze motoryzacyjni.
Hybrid Air jest nadzieją dla PSA na wysunięcie się na pozycję lidera światowej technologii. Każdego roku Grupa angażuje duże środki w inwestycje mające na celu redukcję CO2 w oferowanych pojazdu.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl