Francuski kot w mocniejszej wersji: znamy ceny
Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz kombi 308 SW GT z silnikiem 1.6 e-THP o mocy 205 KM. Cena auta startuje od 99 900 PLN.
308 GT natychmiast rzuca się w oczy. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy: dynamiczne i sekwencyjne. 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3.
Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Konstruktorzy uzyskali stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/KM w wersji z silnikiem benzynowym. Auto w wersji z tym motorem potrzebuje 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h.
Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285 Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km.
Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu.
Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie. Zawiera:
Głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika;
instrumenty podświetlane na czerwono;
panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym;
sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy;
szybciej reagujący pedału gazu;
Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli.
Źródło: Peugeot