Formuła 1: obraz ziemi zamiast loga sponsorów na bolidach Hondy
Wbrew zwyczajom panującym w Formule 1 na bolidach teamu Honda Racing w najbliższym sezonie miejsce przeznaczone dla logo sponsorów zajmie zdjęcie przedstawiające ziemię. To element kampanii mającej na celu ochronę ginącej przyrody w najbardziej zagrożonych dewastacją regionach świata.
"Klimat się zmienia w błyskawicznym tempie. Mamy nadzieję, że poprzez Formułę 1, tak popularną na całym świecie, uda nam się zwrócić uwagę ludzi na konieczność powstrzymania degradacji zasobów naszej planety" - powiedział dyrektor teamu Honda, Nick Fry podczas poniedziałkowej prezentacji nowych bolidów.
W modelach Honda RA107 będą się w mistrzostwach świata Formuły 1 ścigać: Brytyjczyk Jenson Button i Brazylijczyk Rubens Barrrichello. Japoński koncern początkowo dostarczał silniki do ekipy o nazwie British American Tobacco, ale w 2005 roku przejął w nim pełne udziały.
W ubiegłym sezonie na bolidach Hondy widniało ogromne logo papierosów Lucky Strike, głównego sponsora teamu. Teraz miejsce producenta wyrobów tytoniowych zajmą dwie firmy Universal Music i Gatorade. Obydwie zaakceptowały nową koncepcję teamu i podpisały kontrakty bez wymogu umieszczania ich marki na bolidach.
To tylko część szerszej strategii proekologicznej, bowiem we wtorek ruszy specjalna strona internetowa, za pośrednictwem której wszyscy chętni będą mogli dokonywać wpłat na konto fundacji wspierającej ochronę środowiska. Nazwiska darczyńców będą się pojawiać na bolidach podczas tegorocznego cyklu Grand Prix.
"Postępujemy według zasady: 'nasz samochód jest Twoim samochodem'. Nazwisko każdego darczyńcy będzie umieszczane w postaci mikroskopijnej wielkości napisu na bolidzie, na tle zdjęcia Ziemi. Poza tym pełny wykaz osób dokonujących wpłat na rzecz fundacji będzie na bieżąco uaktualniany na stronie internetowej" - zapewniają szefowie japońskiego teamu.
Nowy sezon Formuły 1 rozpocznie się w Melbourne w niedzielę 18 marca wyścigiem o Grand Prix Australii.