Fordy mają same parkować i jechać w korku
Ford pracuje nad systemem jazdy autonomicznej. Samochód ma sam parkować oraz wyręczać kierowcę podczas jazdy w korku, samoczynnie utrzymując tor jazdy, hamując i przyspieszając.
System nosi nazwę Traffic Jam Assist i będzie aktywowany poprzez naciśnięcie przycisku. Po jego uruchomieniu układ określa pozycje pojazdów poprzedzających, wykorzystując przy tym radar ukryty w osłonie chłodnicy. Rozpoznanie oznaczenia poziomego na jezdni jest możliwe dzięki kamerze za szybą czołową. Po wyjechaniu z zatłoczonej strefy samochód sam wraca do prędkości zadanej przed utknięciem w korku.
Dezaktywacja systemu odbywa się poprzez naciśnięcie któregokolwiek z pedałów, wykonanie ruchu kierownicą lub włączenie kierunkowskazu. Jednocześnie Traffic Jam Assist nieustannie monitoruje sposób, w jaki użytkownik samochodu operuje "kółkiem" - jeśli wykryje brak interakcji po stronie prowadzącego, wyśle mu dźwiękowe i wizualne sygnały ostrzegawcze, których częstotliwość będzie uzależniona od prędkości i sytuacji na drodze.
Kolejnym ułatwiającym codzienną jazdę rozwiązaniem jest system zdalnego parkowania, będącym rozwinięciem dotychczasowego układu wspomagającego ten manewr. Po aktywacji odpowiednim przyciskiem potrafi on przejąć kontrolę nad kołem kierownicy, wybrać odpowiednie przełożenie skrzyni biegów oraz prowadzić auto do przodu i do tyłu. Przy pomocy specjalnego pilota będzie możliwe również uruchomienie silnika, wybranie biegu i zaparkowanie auta.
ll