Ford Transit z silnikiem TDCi commmon rail
Latem tego roku do sprzedaży trafią Transity wyposażone w silniki typu commmon rail. Przy pojemności 2,0 litra i mocy 125 KM przyspieszać będą „do setki” w 18 sek.
Transity wyposażone w silniki TDCi będą miały w porównaniu z dotychczas stosowanym dieslem o tej samej pojemności i mocy 100 KM:
25% więcej mocy (125KM)
o 24% wyższy moment obrotowy (285Nm)
o 19% lepsze przyspieszenie (18,1 sek. do 100 km/h)
o 5% niższe spalanie
Transit TDCi osiągać będzie prędkość maksymalną 161 km/h
Nowoczesne silniki powstały w oparciu o układ wtryskowy drugiej generacji wyprodukowany przez firmę Delphi Automotive Systems. Termin Common rail oznacza wysokociśnieniową szynę paliwową, do której pompa wtryskuje paliwo pod ciśnieniem 1400 barów.
Producenci Forda bardzo liczą, że silnik TDCi umocni bardzo mocną pozycję Transita na rynku samochodów użytkowych. Od 2000 roku, to jest od debiutu jego najnowszej najnowszej wersji, Transit zdobył 20 prestiżowych nagród międzynarodowych oraz krajowych. Ostatnią z nich jest tytuł „Samochodu Dostawczego Roku 2002” w Niemczech w kategorii pojazdów do 2,8 tony. Ford Transit pokonał między innymi bardzo cenionych, miejscowych rywali: Volkswagena Transportera oraz Mercedesa Vito.
Nagrodę „Samochodu Dostawczego Roku 2002” przyznaje w Niemczech Jury złożone wyłącznie z dyrektorów pionów transportowych firm przewozowych.