Trwa ładowanie...
10-10-2005 15:52

Ford Transit Connect X-Press

Ford Transit Connect X-Press
d41e7bq
d41e7bq

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7764/transit-xpress-01.jpg',600,480) ) |
| --- | Ford zaprezentował bardzo drapieżne oblicze swej szlagierowej furgonetki, Transita. Zmiany wobec wersji produkcyjnej, która na co dzień służy do mozolnej pracy, są niezwykle rozległe. ...Dość powiedzieć, że Transit Connect X-Press ma taki sam silnik, jak rajdowy Ford Focus RS.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7764/transit-xpress-02.jpg',600,480) ) |
| --- | Super szybkie modele furgonetek Forda mają już ponad czterdziestoletnia tradycję. Pierwszym z nich był Transit Supervan zaprojektowany w latach 60. był pierwszym z nich. Potem były: Ford “big-block” V8, Supervan 2 i 3, oraz Ford Transit WRT. Modele te, poza ściąganiem uwagi dziennikarzy, udowadniać miały możliwości techniczne inżynierów forda, i potencjał, jaki drzemie w postrzeganych, jako woły robocze, furgonetkach Forda.

d41e7bq

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7764/transit-xpress-03.jpg',600,480) ) |
| --- | Nadwozie zwyczajnego Forda Transita obniżono zaledwie o 70 mm, ale wykorzystano platforme podłogowa pochodząca ze zwykłej wersji osobowego Transita. Zawieszenie i układ kierowniczy zbudowano w oparciu o elementy z Focusa RS. Również z niego zapożyczono silnik: dwulitrową turbodoładowaną jednostkę o mocy maksymalnej 212 KM, osiąganej przy 5,5 tys obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 310 Nm przy 3,5 tys obr/min. Dzięki tej mocy Transit Connect X-Press przespiesza od 0 do 100 km/h zaledwie w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosi blisko 210 km/h.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/7764/transit-xpress-04.jpg',600,480) ) |
| --- | W Transicie Connect X-Press zainstalowano hamulce Brembo: z przody tarcze wentylowane o średnicy 325mm, z tyłu tarcze pełne o średnicy 280 mm. Nie tylko silnik i hamulce, ale i wnętrze auta zaświadcza o jego sportowym przeznaczeniu. Kierowca i znajdujący się obok pasażer siedzą w wyczynowych, kubełkowych fotelach Sparco, a konwersację ułatwia im stosowany podczas rajdów interkom, który łączyć ma kierowcę z pilotem.
Ford Transit Connect X-Press nie odegra żadnej roli jako samochód rajdowy, ale z całą pewnością stanowić będzie ciekawe studium możliwości pojazdu użytkowego.

d41e7bq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41e7bq
Więcej tematów