FORD Thunderbird X
Lata produkcji | 1989 - 1997 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 3.8 i V6 (140KM) |
Skrzynie biegów | automatyczna; manualna |
Rozstaw osi (mm) | 2870 |
Długość (mm) | 5047-5088 |
Szerokość (mm) | 1847-1859 |
Wysokość (mm) | 1334-1349 |
Marki | |
Model |
Ford Thunderbird X-generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu aut luksusowych, dysponujący wyłącznie 2-drzwiowym nadwoziem typu coupe. Zadebiutował w 1988 roku, jako model rocznikowy 1989. Bazuje na platformie technologicznej MN12 (Mid-Size North American Project 12), opracowanej w 1986 roku. Pod maską montowano dwie wersje silnika 3.8 L Essex OHV V6. Odmiana bez doładowania oferowała moc 140 KM, natomiast wersja z doładowaniem moc 210 KM. W gamie silnikowej znajdowały się także motory 4.9 L Windsor 5.0 V8 (w latach 1991-1993) oraz 4.6 L Modular V8 (w latach 1994-1997). W 1996 roku przeprowadzono nieznaczne modernizacje. Napęd przenoszony był za pośrednictwem 4-biegowych skrzynia automatycznych, bądź 5-biegowej skrzyni manualnej. Produkcję dziesiątej generacji Thunderbirda zakończono w 1997 roku. Następcą stała się jedenasta, ostatnia jak do tej pory, generacja tego modelu zaprezentowana w 2002 roku.