Ford pracuje nad nowym systemem automatycznego parkowania
Firma Ford pracuje nad nowym, automatycznym systemem parkowania. Umożliwi on kierowcom znajdującym się wewnątrz lub zewnątrz pojazdu na zaparkowanie auta poprzez naciśnięcie jednego przycisku.
Technologia o nazwie Fully Assisted Parking Aid znajduje się obecnie w fazie testów prototypu. System steruje układem kierowniczym, skrzynią biegów oraz ruchem pojazdu do przodu i do tyłu, pozwalając zaparkować samochód poprzez naciśnięcie jednego przycisku. W tym tygodniu odbyła się pierwsza demonstracja systemu w ośrodku badawczym w belgijskim Lommel.
- Parkowanie w zatłoczonych miastach może być stresujące i trudne. Chcemy, by wykonywanie tego manewru było łatwe, wydajne i precyzyjne, a to oznacza konieczność szukania nowych rozwiązań i badania nowych możliwości - twierdzi Barb Samardzich, wiceprezes ds. rozwoju produktu w europejskim oddziale Forda. Eksperci marki opracowują nowy system opierając się na istniejących technologiach Forda, takich jak system wspomagania parkowania Active Park Assist czy przekładni Ford Powershift.
Przekładnia ta potrafi elektronicznie przełączać biegi przeznaczone do jazdy do przodu oraz bieg wsteczny bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności przez kierowcę, zaś system wspomagający parkowanie Active Park Assist wyszukuje miejsce postojowe o odpowiednich wymiarach i kieruje w to miejsce samochód.
System Fully Assisted Parking Aid będzie potrafił wykryć odpowiednie miejsce do zaparkowania równoległego, wykorzystując w tym celu czujniki ultradźwiękowe. Aby aktywować układ, kierowca będzie musiał przełączyć przekładnię w położenie neutralne a następnie nacisnąć przycisk zdalnego sterowania, znajdując się wewnątrz lub zewnątrz samochodu. System przejmie wówczas kontrolę nad układem kierowniczym, ruchem jazdy do przodu i do tyłu oraz układem hamulcowym, pozostawiając samochód w wyznaczonym miejscu. Dodatkowo układ sam zlokalizuje miejsce parkingowe przy prędkości do 30 km/h. Co ciekawe, system będzie mógł zaparkować samochód na miejscu o długości zaledwie 20 proc. większej od długości auta.
Źródło: Ford
ll/moto.wp.pl