FORD Kuga II
Lata produkcji | 2012 |
Dostępne wersje nadwoziowe | suv |
Silniki | 1.6 Ecoboost 150 KM/182 KM, 2.0 TDCi 140 KM/163 KM |
Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2690 |
Długość (mm) | 4524 |
Szerokość (mm) | 1838 |
Wysokość (mm) | 1745 |
Marki | |
Model |
Nowy Ford Kuga, jest dłuższy od poprzednika o 81 mm, szerszy o 4 mm i niższy o 8 mm. Zachował jednak ten sam rozstaw osi: 2690 mm. Nowy model doposażono w najnowsze systemy bezpieczeństwa, elektronicznie sterowany napęd na wszystkie koła oraz układ kontroli jazdy w zakrętach. W konstrukcji wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości. Samochód uzyskał pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych w Europie i co ważne, w USA, gdzie stawiane są wyższe wymagania. Pokładowy komputer, korzystając z systemu SYNC, sam wezwie pomoc, wysyłając sygnał na numer 112, określając na podstawie danych z GPS pozycję pojazdu. Działa w 30 krajach. Uruchamia się, gdy dojdzie do wypadku. Reaguje w momencie, gdy zadziała poduszka powietrzna lub nastąpi odcięcie dopływu paliwa. Jest też układ, zapobiegający przechyłowi i wywróceniu samochodu oraz układ stabilizacji toru jazdy holowanej przyczepy. Inżynierowie Forda pracowali również nad obniżeniem zużycia paliwa. W silnikach benzynowych producent obiecuje obniżenie spalania o 25
proc., a w wersjach z silnikami Diesla o 10 proc. Mniej paliwa, ale więcej przestrzeni. Bagażnik ma teraz pojemność 456 litrów (poprzednia wersja: 410 litrów). Tylne siedzenia można złożyć na płasko, jednym ruchem ręki. Wówczas do dyspozycji będziemy mieć 1653 litry przestrzeni ładunkowej. W załadunku pomaga, zastosowany po raz pierwszy w klasie SUV, mechanizm automatycznego otwierania bagażnika.