Ford Focus ST sprzedaje się lepiej niż Golf GTI
Nowy Ford Focus ST oferowany jest w Europie od października 2012 r. i od razu stał się hitem na rynku hot-hatchów. Okazuje się w ostatnim kwartale zeszłego roku był to najlepiej sprzedający się samochód tego typu wyprzedzając lidera wszechczasów, czyli Golfa GTI.
To Volkswagen Golf GTI był pierwszy, to ten model stworzył segment hot-hatchów, ale już od lat największym konkurentem niemieckiego bestsellera są Fordy - wcześniej Escorty, a później Focusy. Najnowsza propozycja spod znaku niebieskiego owalu to 250-konny Focus ST, który dostępny jest jedynie w praktycznych wersjach, jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi. Jednak jeszcze ważniejsze jest to jak nowy Focus ST jeździ.
Turbodoładowany silnik o mocy 250 KM zapewnia świetne przyspieszenie, ale bardziej imponuje przeniesienie napędu i zawieszenie. Pierwszy element został zaprojektowane tak, aby mimo napędu na przednie koła, skutecznie przenieść moc na asfalt. Natomiast wzorowe trzymanie się drogi w zakrętach to już znak firmowy Fordów. Dzięki tym cechom, w ciągu pierwszych trzech miesięcy sprzedaży, W Europie nowego Focusa ST kupiły 1984 osoby. Oznacza to, że udział w rynku hot-hatchów na poziomie 44 proc.
Na drugim miejscu znalazł się klasyk tej kategorii, czyli Volkswagen Golf GTI, którego wybrało 33 proc. klientów kupujących hot-hatche. W tym przypadku sytuacja wygląda podobnie jak z ogólną sprzedażą Focusów i Golfów, kiedy to Ford wyprzedził Volkswagena. Wtedy klienci czekali na 7 generację Golfa, który z miejsca stał się bestsellerem. Tego samego należy spodziewać się w przypadku usportowionych odmian. Gdy zaprezentowany w Genewie Golf GTI siódmej generacji (w odmianach 220 i 230 KM) trafi do sprzedaży, zapewne wróci na pierwsze miejsce wyników sprzedaży. Trzecie miejsce przypadło Renault Megane RS (12-procentowy udział w rynku), które wykazuje bardziej torowy charakter.
Ford jednak będzie trudnym konkurentem. Łącznie sprzedano już 3819 Focusów ST z czego 74 proc. stanowiły hatchbacki. Najpopularniejszymi kolorami okazał się biały (41 proc.), czarny i pomarańczowy, który wybrało 17 proc. kupujących.
sj, moto.wp.pl