Trwa ładowanie...
d2wm9f5
d2wm9f5

Ford Focus: odświeżenie bestsellera

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d2wm9f5

Ford Focus doczekał się modernizacji. Uwagę zwraca przede wszystkim duża liczba przydatnych systemów, niespotykana w innych autach tej klasy.

Zmiany te objęły przede wszystkim odważniejszą stylizację nadwozia, lepiej zaprojektowane i wykończone wnętrze, wprowadzenie gamy 18 nowych lub zmodernizowanych technologii wspomagających jazdę oraz jednostki napędowe o mniejszym zużyciu paliwa. Auto pojawi się w salonach jeszcze w listopadzie br.

Samochód powstał w ramach globalnej strategii produktowej "One Ford". Klienci będą mieli do dyspozycji wersję 4-drzwiową, 5-drzwiową i kombi oraz nowy kolor Deep Impact Blue. Focus odznacza się zmienioną sylwetką, nową maską silnika oraz zmodernizowanym przednim pasem ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy. Całość sprawia, że samochód wydaje się szerszy i niższy. Dynamiczne przetłoczenia pokrywy silnika ciągną się od przednich słupków aż po górne krawędzie grilla w kształcie odwróconego trapezu, co tworzy obraz samochodu o silnym charakterze.

Węższe, bardziej wyraziste reflektory mają teraz bardziej prostokątny kształt, natomiast całość uzupełniają wydłużone lampy przeciwmgielne. Nie zabrakło chromowanych detali, nowego tylnego pasa i węższych lamp. - Celem projektantów było nadania samochodowi bardziej emocjonującego charakteru. Nowy Focus jest stonowany, bardziej muskularny, a jego linie nadwozia są bardziej wyrafinowane - powiedział szef designu europejskiego oddziału marki, Joel Piaskowski.

d2wm9f5

W projekcie wnętrza uwzględniono opinie klientów. Udało się stworzyć bardziej intuicyjne w obsłudze deskę rozdzielczą, kierownicę i centralną konsolę z mniejszą liczbą przycisków i przełączników. Siedzenia pokrywa nowa, satynowa tapicerka w czarnym kolorze a o wrażenia wizualne dbają dodatkowo detale chromowane. Nowy schowek w konsoli centralnej oferuje większą pojemność i jest wyposażony w przesuwany podłokietnik. Zmieszczą się w nim butelki i kubki o różnych kształtach, przy czym jednocześnie można w nim umieścić litrową butelkę i 0,4-litrowy kubek. Nabywcy nowego Forda Focus będą cieszyć się wyższym komfortem akustycznym oraz mniejszą ilością wibracji.

 (fot. Zdjęcie producenta)

Nowa wersja samochodu jest nawet o 19 proc. oszczędniejsza względem poprzednika, charakteryzuje się też znacznie obniżonym poziomem emisji CO2 we wszystkich odmianach silnikowych. Focus będzie dostępny ze znanym motorem 1,0 EcoBoost
(100 lub 125 KM). Wśród oferowanych motorów znajduje się 1,5 EcoBoost (150 KM lub 182 KM), dostępny z nową, 6-biegową przekładnią automatyczną. Co ciekawe, wersja ta jest o 7 proc. oszczędniejsza od wycofywanej jednostki 1,6 EcoBoost o identycznej mocy. Zmiany na lepsze widać też wśród silników wysokoprężnych. Nowy motor 1,5 TDCi (120 KM) jest nawet o 19 proc. bardziej oszczędny od obecnego silnika 2,0 TDCi (115 KM), z kolei 150-konna odmiana ze skrzynią manualną będzie o 15 proc. wydajniejsza od 140-konnego poprzednika.

Inżynierom Forda udało się uzyskać bardziej bezpośrednie i precyzyjne prowadzenie poprzez zwiększenie sztywności strukturalnej z przodu, modyfikację geometrii zawieszenie, zwiększenie sztywności poprzecznej tulei zawieszenia oraz modyfikację amortyzatorów. Zmianom poddano elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, dzięki czemu kierowca otrzymuje więcej informacji ze styku kół z nawierzchnią. W aucie pojawił się nowatorski system Enhanced Transitional Stability, który analizuje dane dotyczące stabilności pojazdu oraz monitoruje reakcje kierowcy wykrywając prawdopodobieństwo utraty przyczepności. Następnie aktywowany jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy.

d2wm9f5

Nowy Focus będzie pierwszym modelem tej marki w Europie wyposażonym w system SYNC2. Obejmuje on 8-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości oraz zaawansowany układ sterowania głosowego. Zintegrowana z systemem nawigacja satelitarna oferuje podzielony wyświetlacz z wyszczególnionymi skrzyżowaniami, funkcją odczytywania na głos nazw ulic, widokiem 3D skrzyżowań na autostradzie i ciekawych miejsc oraz przewodnikiem. SYNC2 charakteryzuje się łatwiejszym wprowadzaniem wskazówek nawigacyjnych, możliwością odtworzenia utworów danego artysty czy też funkcją odnajdywania najbliższych restauracji.

 (fot. Zdjęcie producenta)

Kierowca będzie mógł zdecydowanie łatwiej zaparkować samochód bez dotykania kierownicy. Odpowiadają za to systemy wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego. Dodatkowe czujniki pomagają prowadzącemu podczas wyjazdu tyłem z parkingu (alarmują, jeśli zbliża się inny samochód) i z miejsca równoległego (kierownica kręci się automatycznie, kierowca operuje jedynie gazem i hamulcem). Unowocześniono też system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach Active City Stop - w przypadku braku reakcji kierowcy na niebezpieczną sytuację moment obrotowy będzie zredukowany i zostaną automatycznie uruchomione hamulce. Poprzednio funkcja ta działała do prędkości 30 km/h, obecnie jest to 50 km/h. Podobny układem jest Active Braking, jednak jest on dostosowany do wysokich prędkości (do 180 km/h). Za bezpieczeństwo i wygodę odpowiada inteligentny tempomat. - Mimo, że Focus oferuje wiele nowoczesnych rozwiązań i technologii, to jego najnowsza wersja jest jeszcze łatwiejsza w obsłudze. Modyfikacje stylistyczne nadają
nadwoziu i kabinie świeżego charakteru. Jesteśmy przekonani, że zmodyfikowana odmiana przyniesie kierowcy dużo więcej świetnych doznań z jazdy - powiedział Jim Baumbic z Ford of Europe.

Ford planuje też wprowadzić do oferty Focusa ST, który świętował swój światowy debiut podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood w Wielkiej Brytanii. Auto wyposażono w nowe technologie podwozia, przeprojektowane zawieszenie, zmodernizowany układ kierowniczy oraz specjalne ogumienie. Do wyboru będzie zarówno wersja wysokoprężna, jak i benzynowa.

Źródło: Ford

ll/moto.wp.pl

d2wm9f5

Podziel się opinią

Share

d2wm9f5

d2wm9f5