Ford Focus – całkiem nowy, całkiem jak stary...
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8134/focus-2005-01.jpg',600,303) ) |
| --- | Bardzo trudno przecenić znaczenie jakie dla Forda ma nowy Ford Focus – stwierdził Lewis Booth, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. A że sprzedawany wciąż Ford Focus był niewątpliwym sukcesem firmy – na całym świecie sprzedano aż 4 miliony egzemplarzy – nic też dziwnego, że projektanci starali się stworzyć całkiem nowego, ale jednocześnie jak najbliższego protoplaście Focusa. Efekt ich wysiłków we wszystkich odsłonach (3- i 5-drzwiowej oraz kombi) podziwiać będzie publiczność rozpoczynającej się niebawem w Paryżu wystawy motoryzacyjnej.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8134/focus-2005-04.jpg',600,298) ) |
| --- | Sylwetka Focusa – niegdyś awangardowa, określana mianem „new age” – zdążyła się już nieco opatrzeć, choć nadal jest nowoczesna. Zmiany stylistyczne, jakie wprowadza nowa generacja tego modelu, to przydanie bryle auta nieco lekkości, dynamizmu. Przekonstruowano tył w ten sposób, by opadał pod ostrzejszym katem. Dzięki temu, wersja 3- drzwiowa wygląda niemal jak coupe, a wersji 5- drzwiowej te z trudno odmówić lekkości. Przód samochodu zmienił się nieznacznie i jest teraz podobny do tego w modelu Focus C-MAX: ma bardziej wysunięty w przód zderzak i spojler, oraz smuklejszy kształt reflektorów.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8134/focus-2005-03.jpg',600,437) ) |
| --- |
Dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół skutkować powinien lepszymi, czy raczej jeszcze lepszymi właściwościami jezdnymi – wszak Focus był powszechnie uważany za jedno z najlepiej prowadzących się aut w swojej klasie. W nowym Focusie ulepszono jeszcze niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym (Control Blade), oraz ramę pomocniczą z przodu.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8134/focus-2005-02.jpg',600,387) ) |
| --- | Skoro auto doskonale trzymać się będzie drogi, to chyba nie ma większego sensu zamawiać jeden ze słabszych, odziedziczonych po poprzedniku silników benzynowych o pojemnościach: 1,4 litra (80 KM), 1,6 litra (100 KM). Lepiej już wybrać jednostkę dwulitrową(145 KM ), lub słabszą, lecz całkiem nową (wyposażoną w system zmiennych faz rozrządu) jednostkę 1,6 Duratec Ti-VCT. Do dyspozycji będą też diesle – te same, co w przypadku C-MAXa: Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra o mocy 109 KM oraz 2,0 litrów (135 KM). W nowych focusach montowane będą pięcio- i sześciobiegowe skrzynie manualne, 4-stopniowe przekładnie automatyczne Durashift, oraz najciekawsze chyba: automatyczne przekładnie bezstopniowa Durashift CVT, które pracować mogą w trybie w pełni automatycznym, bądź manualnym.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8134/focus-2005-05.jpg',600,325) ) |
| --- | Ford obiecuje, że nowego Focusa będzie można niedrogo wyposażyć w akcesoria, za które w przypadku innych modeli trzeba słono płacić. Komunikat prasowy wspomina w tym kontekście o systemie centralnego zamka z kluczem elektronicznym, reflektorach adaptacyjnych, Blue Tooth™ (łączności bezprzewodowej dla cyfrowych urządzeń), sterowaniu głosem telefonem, klimatyzacją, systemem audio i systemem nawigacji satelitarnej, oraz dobrej klasy systemem audio firmy Sony. Brzmi to doskonale. ... Trzeba mieć jedynie nadzieję, że nie oznacza wygórowanej ceny wersji podstawowej Focusa, która jeszcze nie jest znana.