FORD Escort VII
| Lata produkcji | 1995 - 2000 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet; hatchback |
| Silniki | 1.3 i (60KM) |
| Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2525 |
| Długość (mm) | 4104-4300 |
| Szerokość (mm) | 1691-1700 |
| Wysokość (mm) | 1398-1425 |
| Marki | |
| Model |
Ford Escort MkVII, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 1995 roku, a był w zasadzie kolejną bardzo poważną modernizacją poprzednika (facelifting). To siódma i ostatnia do tej pory generacja Escorta. Jego następcą stał się Ford Focus. Na rynek nowy Escort trafił w 1995 roku. Stylistycznie auto różniło się znacznie bardziej niż MkVI od MkV. Kształty poprzednika widoczne były na pierwszy rzut oka, jednak poważne zmiany jakie zastosowano w przedniej części oraz wnętrzu spowodowały, że nowy Escort widocznie różnił się od schodzącego modelu. Występował w kilku wersjach nadwoziowych, jako: 3- i 5-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. Pod maską montowano rzędowe, czterocylindrowe silniki o pojemnościach od 1.3 do 2.0 litrów i mocach od 60 do 227 KM. Napęd przenoszony był na koła przednie, bądź opcjonalnie na obie osie. Produkcję zakończono w 2000 roku, choć do 2004 produkowany był jeszcze w Argentynie.