FORD Escort V
Lata produkcji | 1990 - 1992 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; sedan; kabriolet; hatchback |
Silniki | 1.3 (60KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2525 |
Długość (mm) | 4104-4300 |
Szerokość (mm) | 1691-1700 |
Wysokość (mm) | 1398-1425 |
Marki | |
Model |
Ford Escort MkV, to samochód osobowy zaliczany do segmentu C, czyli klasy kompakt. Zadebiutował w 1990 roku, zastępując na rynku swojego poprzednika, to jest model Escort MkIV. Nowa generacja była całkowicie nową konstrukcją, przynajmniej stylistycznie, godną końca XX wieku. Produkcja trwała bardzo krótko, gdyż już w 1992 roku przedstawiono następcę, który był jedynie mocno zmodernizowaną generacją MkV. Zmiany spowodowane były słabej jakości wykończeniem, przeciętnymi osiągami oraz brakiem innowacyjnych rozwiązań. Wygląd MkV był jednak zdecydowanie nowocześniejszy od poprzednika. Auto miało też bardziej opływowe kształty. Występowało w kilku wersjach nadwoziowych, jako: 3- i 5-drzwiowy liftback, 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowe kombi oraz 2-drzwiowy kabriolet. Pod maską montowano silniki: 1,3 l (60 KM), 1,4 l (71 KM), 1,6 l (105 KM), 1,6 l 16V (90 KM), 1,8l 16V i diesel 1,8 l (60 KM). Usportowiona odmiana XR3i posiadała motor 1,8 l o mocy 130 KM, a nowy RS2000 otrzymał silnik 2,0 l o mocy 150 KM (także z napędem
na wszystkie koła). Najmocniejszym Escortem w historii stał się kultowy model Escort RS Cosworth, wprowadzony w 1992 roku z silnikiem 2,0 l 16V Turbo o ogromnej jak na tamte czasy mocy 220 KM i napędem 4x4 w standardzie. Escort MkV w 1992 roku został zastąpiony przez Escorta MkVI.