Ford Escort Concept: podbije Chiny?
Podczas salonu samochodowego w Szanghaju Ford zaprezentował nowego Escorta Concept. Pojazd ma być przeznaczony dla klientów w Chinach.
Escort Concept jest wizją modelu, która w przyszłości ma się przyczynić do pozyskania w Państwie Środka nowych klientów szukających samochodu kompaktowego. Obecnie sprzedaż w tym segmencie, w którym konkuruje najlepiej sprzedający się model w Chinach - Focus - stanowi ponad 25 proc. całkowitej sprzedaży samochodów na tamtejszym rynku.
Pojazd ma trafić przede wszystkim do tych, którzy cenią sobie przestronność, funkcjonalność oraz design. Pracom nad prototypem przyświecało stworzenie długiego nadwozia oraz wyrzeźbienia linii zapewniających naturalną płynność. Dłuższy profil pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni we wnętrzu przy zachowaniu spójnych proporcji. Escort Concept powstał na bazie globalnej koncepcji Forda, która została pokazana po raz pierwszy w 2011 r. za sprawą modelu Evos Concept. W przednim widoku wyróżnia się nieco bardziej pionowa osłona chłodnicy, którą uzupełniają wydłużone reflektory.
O tym, jak istotny dla marki jest rynek chiński mówią plany - do 2015 r. ma tam zadebiutować 15 nowych pojazdów oraz powstać 5 nowych fabryk o łącznej zdolności produkcyjnej na poziomie 2,7 mln pojazdów rocznie. Obecnie trwają prace nad zwiększeniem produkcji w zakładach w Chongquing i Changan. W sumie od 2006 r. Ford zainwestował w Chinach 6,9 mld dolarów.
Źródło: Ford
ll/moto.wp.pl