Ford Edge: duży, europejski SUV
Podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles Ford zaprezentował koncepcyjny model Edge, który stanowi zapowiedź rozwiązań technologicznych, stylistyki oraz jakości wykonania nowego, dużego SUV-a przeznaczonego na europejski rynek. Koncepcyjny Ford Edge otrzymał takie rozwiązania technologiczne jak uruchamiany przyciskiem, zdalny system parkowania, którym użytkownik może sterować nawet po wyjściu z pojazdu.
Model Edge, który zyskał już popularność w USA oraz na innych światowych rynkach, będzie pierwszym dużym, luksusowym SUV-em marki Ford w Europie oraz jednym z 25 globalnych modeli, które firma planuje wprowadzić na rynek do 2017 roku. Model Edge wzbogaci ofertę SUV-ów, dołączając do średniej wielkości modelu Kuga oraz kompaktowego EcoSport.
- Komfortowy, oszczędny i bezpieczny Ford Edge oferowany na rynku amerykańskim stanowi nowatorską i kuszącą ofertę w segmencie pojazdów klasy SUV - wyjaśnia Joe Hinrichs, wiceprezes, Ford Motor Company, oraz prezes, The Americas, Ford Motor Company. Kolejna, globalna generacja Forda Edge, którą zapowiada zaprezentowany dziś pojazd koncepcyjny, oparta będzie na zaletach poprzednika i ma wykorzystywać liczne rozwiązania technologiczne ułatwiające życie kierowcy oraz pasażerów. Nowy Ford Edge ma również swoją stylistyką trafić w gusta globalnego odbiorcy.
W Europie, gdzie 70 proc. wszystkich sprzedanych egzemplarzy modelu S-Max stanowią jego bogatsze wersje, nowy Ford Edge ma zaspokoić popyt na bardziej ekskluzywny pojazd klasy SUV, wyróżniając się atrakcyjną stylistyką oraz ponadprzeciętną dynamiką jazdy. W latach 2005-2012 sprzedaż SUV-ów w Europie wzrosła z 6,5 do 11,9 proc., a według prognoz firmy Ford w latach 2013-2018 ma ona wzrosnąć o 22 proc.
System Fully Assisted Parking Aid to prototypowa technologia oparta na systemie Forda wspomagającym parkowanie (Active Park Assist). Umożliwia on bezstresowe parkowanie pojazdu, bowiem użytkownik musi jedynie nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej lub pilocie zdalnego sterowania. Wykorzystując czujniki ultradźwiękowe system potrafi sam wyszukać odpowiednie miejsce parkingowe, a także automatycznie wyjechać z takiego miejsca i podjechać do stojącego poza pojazdem kierowcy. Jest to kolejny krok w stronę stworzenia pojazdu, który przynajmniej częściowo jest autonomiczny.
Koncepcyjny Ford Edge posiada nową generację zaawansowanych technologicznie, aktywnych żaluzji wlotu powietrza do komory silnika, które otwierają i zamykają się automatycznie utrzymując optymalną temperaturę pracy jednostki napędowej oraz poprawiając wydajność aerodynamiczną.
sj, moto.wp.pl