Ford C-Max Energi lepszy od Priusa?
Nowa strategia marketingowa Forda jest niemalże dziecinnie prosta: weź samochód konkurencji i zrób swój, ale lepszy. Z pomysłu tego koncern skorzystał również przy produkcji nowej hybrydy C-Max Energi.
Jednym z podstawowych parametrów branych pod uwagę przy ocenie auta hybrydowego jest jego zasięg. Już w momencie ogłoszenia tej wersji C-Maxa Ford zapowiedział, że jego zasięg będzie większy niż w Toyocie Prius V. Teraz, gdy producent wypuścił nieco więcej informacji na temat Energi można te obietnice zweryfikować, i to pozytywnie. Jak podaje producent, zasięg tej hybrydy - gdy porusza się ona tylko za pomocą silnika elektrycznego - jest niemalże dwukrotnie większy niż w przypadku Priusa.
Dokładniej mówiąc: zasięg "elektryczny" C-Maxa Energi to około 20 mil, czyli 32 km, zaś zasięg "ogólny" to 550 mil, to jest 885 km. Spalanie auta określono na 2,5 l/100 km. Prędkość maksymalna na samym silniku elektrycznym jest większa niż w Priusie.
Na amerykańskim rynku cena Forda C-Max Energi ma wynosić 25 995 $ (około 90 000 zł), o 1300 $ (około 4500 zł) mniej od Priusa.
ml/