Ford: amerykański downsizing
Amerykanie nie gęsi i też małe mocne silniki mają. Podobnie jak europejskie koncerny, tak teraz Ford przygotował całkowicie nowy, niewielki trzycylindrowy motor.
Nowa, jednolitrowa jednostka napędowa EcoBoost jest wyposażona w aluminiową głowicę, zintegrowany kolektor wylotowy spalin. Jak twierdzi sam Ford, silnik wyposażono też w innowacyjne koło zamachowe, którego zadaniem jest minimalizacja drgań. Konstruktorzy nie zapomnieli również o turbinie, bezpośrednim wtrysku paliwa oraz podwójnym układzie zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.
Nowa konstrukcja będzie dostępna w dwóch konfiguracjach. Podstawowa wersja będzie produkować 100 KM przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km. Mocniejszy wariant, który trafi do Focusa na początku 2012 r. ma dysponować mocą 125 KM oraz 170 Nm (w trybie „overboost” 200 Nm). Jak podaje producent, Focus wyposażony w taki motor będzie zużywał średnio ok. 5 l benzyny na 100 km.
WP: Lopez