Trwa ładowanie...
Moto Target
ll
27-01-2017 10:16

Firmy nakręcają sprzedaż aut w Europie

W 2016 r. zarejestrowano w Europie przeszło 15 mln nowych aut, z czego jedną czwartą stanowiły SUV-y. Popularność tego typu pojazdów rośnie głównie dzięki zakupom firmowym. Podobne trendy widać również w Polsce.

Firmy nakręcają sprzedaż aut w EuropieŹródło: Materiały prasowe
d46clt5
d46clt5

Miniony rok był jednym z najlepszych dla branży motoryzacyjnej. Analitycy z JATO Dynamics podkreślają, że liczba rejestracji w 2016 roku jest drugim najlepszym wynikiem osiągniętym od 2007 r. Spośród 29 europejskich rynków 27 odnotowało wzrosty, z czego 14 na dwucyfrowym poziomie. Dane płynące z rynku europejskiego pokazują również, że rok 2016 okazał się najlepszy dla modeli typu SUV. Podczas gdy inne segmenty wzrosły średnio o około 2,2 proc., ten odnotował wzrost na poziomie 21,4 proc. – oznacza to zwiększenie sprzedaży tego rodzaju samochodów z 3,2 mln w 2015 r. do 3,9 mln w 2016 r.

- Wyniki za 2016 r. pokazują, że jedną z ważniejszych grup klientów na rynku motoryzacyjnym są firmy. W Polsce zarejestrowano w ubiegłym roku ponad 416 tys. nowych samochodów osobowych, z czego 282 tys. przypadło na klientów instytucjonalnych. Oznacza to wzrost rok do roku o prawie 22 proc. – mówi Łukasz Kania z Fleet Partners.

Udział firm w całkowitej liczbie rejestracji zwiększył się w porównaniu do 2015 roku z 65,2 proc. do 67,7 proc., a najsilniejszą grupę nabywców stanowiły firmy zajmujące się leasingiem CFM i RC, których udział w rynku wyniósł 44,9 proc. i charakteryzował się wzrostem o 2,1 proc. Warto również zwrócić uwagę na rosnącą popularność hybryd i samochodów elektrycznych. Chociaż ich udział w rynku wciąż jest niewielki i wynosił odpowiednio 2,4 proc. i 0,1 proc., to liczba ich rejestracji wzrosła o ponad 65 proc., głównie za sprawą aut z napędem hybrydowym.

Raport przygotowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar pokazuje ponadto, że w Polsce największy udział w rynku samochodów hybrydowych ma Toyota (78,35 proc.). Na drugim miejscu znalazł się Lexus z udziałem na polskim rynku wynoszącym 15 proc. Dalsze lokaty zajęły (1,86 proc.), Volvo (1,44 proc.) i Ford (0,93 proc).

d46clt5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d46clt5
Więcej tematów